arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

موضوع دیدار وزیر دفاع روسیه با السیسی چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع روسیه که به قاهره سفر کرده است با رئیس جمهور مصر دیدار و بر تمایل مسکو برای همکاری با قاهره در پاره ای از مسائل منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

 به نقل از خبرگزاری آلمان، «سرگئی شایگو» امروز سه شنبه در حضور «صدقی صبحی» همتای مصری خود با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفت وگو کرد.

علاء یوسف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر در این باره گفت که وزیر دفاع روسیه ضمن ابلاغ سلام و درود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به السیسی، بر عمق روابط متمایز بین دو کشور تاکید کرد.

شایگو اظهار داشت که روسیه از ایفای نقش مصر در تحقق امنیت و ثبات در منطقه قدردانی می کند و به تقویت روابط و همکاری بین دو کشور در تمامی زمینه ها به خصوص در زمینه نظامی تمایل دارد.

وزیر دفاع روسیه در این دیدار همچنین به تشریح اهمیت افزایش تلاش های جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم پرداخت و تاکید کرد که روسیه به هماهنگی و رایزنی مستمر با مصر در پاره ای از مسائل منطقه ای دارای اهتمام مشترک از جمله مبارزه با تروریسم، افراطی گری و مبارزه با گروه های تروریستی در خاورمیانه و تلاش برای حل و فصل منازعات منطقه ای تمایل دارد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روسیه روابط تاریخی بین قاهره و مسکو را ستود و بر تمایل مصر برای تقویت همکاری با مصر در تمامی زمینه ها از جمله در زمینه نظامی تاکید کرد.

السیسی همچنین به تلاش های مصر برای مبارزه با تروریسم اشاره و اهمیت تقویت همکاری بین المللی در این زمینه و مقابله با گروه های تروریستی و افراطی و نیز مبارزه فراگیر با تروریسم جهت توقف گسترش سریع گروه های تروریستی ، جلوگیری از جذب عناصر جدید در این گروه ها و خشکاندن منابع مالی آن را مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار طرفین همچنین به بررسی راهکارهای تقویت همکاری دوجانبه و هماهنگی مواضع مصر و روسیه در قبال قضایای منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک پرداختند.

سفر وزیر دفاع روسیه به قاهره در حالی است که اخیرا یک فروند هواپیمای مسافربری روسیه با 227 سرنشین در صحرای سینا سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند و گفته می شود که گروه تروریستی داعش با بمب گذاری در این هواپیما باعث سقوط آن شده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: قاهره ، داعش ، منازعات
نظرات بینندگان