arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۶۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

چرا دلار 3600 تومان شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از علت اصلی افزایش نرخ دلار به 3600 تومان سخن گفت. به گزارش اقتصادنیوز، نرخ دلار امروز به 3600  تومان رسید اما علت اصلی افزایش این نرخ چیست؟

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این باره گفت: این گونه قیمت‌ها، ناشی از نوسانات بازار است. در بعضی مواقع به خودی خود اگر دلار دو روز به اندازه کافی عرضه نشود این تغییرات راشاهد هستیم اما این تغییرات دائمی نیست و بلکه تغییرات موردی است و امکان دارد در روز بعد کاهش پیدا کند.

او افزود: تغییراتی که ناشی از فعل و انفعالات اقتصادی است نگران‌کننده خواهد بود و ممکن است شاهد افزایش پی در پی آن باشیم. از طرفی در حال نزدیک شدن به روز اربعین هستیم و حدود یک میلیون نفر از کشور عازم کربلا خواهند بود. در این شرایط طبیعی است که این یک میلیون نفر برای هزینه سفر خود نیاز به دلار دارند که این اتفاق بازار ارز را تکان می‌دهد.

یوسفیان‌ملا خاطر نشان کرد: ما باید هرچه زودتر موجبات اجرای برجام را فراهم کنیم و وجوهی که ناشی از مطالبات کشور است را هر چه زودتر به کشور برگردانیم.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان بیان کرد: ما مسائل و مشکلات زیادی داریم که به ذهن نمی‌رسد اما بسیار مهم و کارساز هستند. اگر در چند ماه آینده مسیر بازگشت مطالبات کشور باز شود و پول‌ها و ارزهای خارجی و مطالبات ما شروع به حرکت به سمت خزانه بانک مرکزی و خزانه دولت کند، مطمئنا این اتفاقات گذرا را پشت سر خواهیم گذاشت.      

منبع: اقتصادنیوز  

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
بهترین موقع برای تک نرخی کردن ارزمیباشد.
نظرات بینندگان