arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۶۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

4 روزنامه یک چهارم یارانه همه مطبوعات را گرفتند+جدول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
4روزنامه ای که این روزها بیشترین بداخلاقی ها و خبرسازی ها را علیه دولت یازدهم دارند، در دولت احمدی نژاد یک چهارم یارانه کل نشریات کشور را از آن خود کرده بودند.
 

روزنامه های کیهان، جوان، رسالت و وطن امروز که مجموع شمارگانشان به 70 هزار نسخه هم نمی رسد و میزان فروش شان بر اساس آمار دکه های مطبوعاتی نصف این عدد است، در دولت محمود احمدی نژاد مجموعه یک چهارم یارانه کل نشریات کشور را دریافت کردند.

این در حالی است که دولت یازدهم در اقدامی جسورانه که مورد حمایت اساتید ارتباطات، روزنامه نگاران و فعالان رسانه همچنین نمایندگان مجلس قرار گرفت، یارانه روزنامه های دولتی و وابسته به بودجه عمومی و بیت المال را قطع و این مبالغ را به رسانه های بخش خصوصی اختصاص داد. به طوری که برخی نشریاتی که در 36 سال گذشته یک ریال هم یارانه دریافت نکرده بودند، چنانچه مراحل ثبت الکترونیکی اعلام وصول و ثبت مجوز در سامانه جامع رسانه های کشور را انجام داده بودند، به طور اتوماتیک، یارانه دریافت کرده اند.

نکته قابل تامل کمک های بی حد و اندازه دولت عدالت و مهرورزی به این 4 روزنامه، عدد بالای دریافتی این روزنامه ها در سالهای 87 تا 91 است؛ روزنامه وطن امروز و جوان به طور متوسط در این سالها، 500 میلیون تومان و روزنامه کیهان متوسط سالانه 1.5 میلیارد تومان یارانه دریافت می کرده است و این جدای آکهی های دولتی بوده که در اختیار این روزنامه ها قرار می گرفته که مطمئنا عدد دریافتی را بسیار بالاتر از متوسط اعلامی خواهد کرد.

4 روزنامه یک چهارم یارانه همه مطبوعات را گرفتند+جدول



حالا شاید راز بداخلاقی این روزنامه ها نسبت به دولت یازدهم بهتر عیان شود وقتی یارانه میلیاردی این روزنامه ها قطع شده است، بویژه آنکه روزنامه نوپا و کم تیراژی مثل وطن امروز در سال نخست فعالیت یعنی سال 87،  280 میلیون تومان یارانه گرفته و این عدد در سال 88، دو برابر شده و سال 89 نیز 4 برابر شده و به یک میلیارد تومان رسیده است!

ارقام دریافتی این 4 روزنامه در قیاس با 170 روزنامه دیگر حاکی از آن است که سهم این 4 رسانه تقریبا یک چهارم دریافتی تمام رسانه های دیگر بوده است!

دولت یازدهم اما با شفافیت کامل ضمن انتشار لیست یارانه های پرداختی، تنها به روزنامه وطن امروز و رسالت، یارانه می دهد و روزنامه جوان و روزنامه کیهان را از لیست یارانه بگیران حذف کرده است.

نکته قابل تامل، اعتراف این دو روزنامه در خصوص برخی رفتارهای خاص است به طوری که علت عدم حضور در نمایشگاه مطبوعات امسال را قطع یارانه خود اعلام کردند!




منبع: عصرخبر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
35
خیلی خیلی جالب بود! ممنون از امتخاب!
نظرات بینندگان