arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

ظریف: مبارزه با تروریسم وافراط‌گری یکی از موضوعات مهم منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مبارزه با تروریسم و افراط گری یکی از موضوعات مهم منطقه است که در دستور کار رایزنی های دوجانبه، اثر برجسته ای بر امنیت مشترک همگان دارد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و ارلان ادریسوف وزیر خارجه قزاقستان راههای گسترش  مناسبات دوکشور و تحولات منطقه را مورد تبادل نظر قراردادند.

ظریف در این رایرنی با اشاره به روابط متین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان ابراز داشت: قزاقستان بعنوان همسایه، همواره در اولویت سیاست خارجی کشورمان بوده و ما علاقه مندیم با  قزاقستان بهترین  مناسبات را داشته باشیم.

وزیر امورخارجه کشورمان افزود: مبارزه با تروریسم و افراط گری یکی از موضوعات مهم منطقه است که در دستور کار رایزنی های دوجانبه، اثر برجسته ای بر امنیت مشترک همگان داشته و خواهان تشریک مساعی  همگانی برای چاره اندیشی نسبت به مخاطرات فراگیر آن هستیم.

وی با اشاره به  ضرورت افزایش همکاریهای اقتصادی دو کشور  گفت: تحریمهای ناعادلانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مسیر مرتفع شدن است. ما در پرتو نتایج آن آمادگی داریم در عرصه های مختلف ازجمله راه آهن، انرژی، تجارت و سرمایه گذاری، فرصتهای جدید را شناسایی کرده و با خلق ظرفیتهای نوین وجبران نواقص گذشته، مناسبات فیمابین را تعمیق بخشیم.

وزیر امورخارجه قزاقستان ضمن تشکر از برگزاری منظم اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی  فراوانی می باشند و زمینه های زیادی برای گسترش همکاری دو کشور دارند.

وی افزود: یکی از زمینه های همکاری حوزه دریای خزر است که برای دو کشور اهمیت زیادی دارد و انتقال انرژی بین دوکشور، زمینه ساز تقویت همکاریهای گسترده تر با جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

ادریسوف تروریسم را یکی دیگر از موضوعات مهم رایزنی‌های دو کشور دانست وخاطرنشان کرد: لازم است کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر، یک طرح عملی برای ریشه کن کردن تروریسم تدوین کنند.

وزیر امورخارجه قزاقستان در ادامه گفت: زمینه های مختلفی برای تعمیق مناسبات دوکشور وجود دارد که راه آهن و کشاورزی از مهمترین آنها است و قزاقستان آمادگی دارد تا تسهیلات کافی در زمینه اعطای ویزا برای تجار و جهانگردان ایرانی فراهم ساخته و بستر توسعه همکاریهای اقتصادی  دوکشور را ارتقا بخشیم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان