arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
سفیر روسیه در لبنان:

سفر پوتین به ایران کاملا موفقیت آمیز بود / سرانجام ثابت شد که گمانه زنی ها در مورد اختلاف تهران و مسکو بی معنی است / اکنون می دانیم که ترک ها چگونه مسئولیت بحث خرید نفت تروریست ها را برعهده دارند

سفیر روسیه در لبنان ، سفر رئیس جمهور کشورش را به جمهوری اسلامی ایران کاملا موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت این سفر ثابت کرد گمانه زنی عده ای در منطقه درباره اختلاف بین مسکو و تهران واقعیت ندارد و روابط بین دو طرف راهبردی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفر پوتین به ایران کاملا موفقیت آمیز بود / پیامد سرنگونی هواپیمای ما، گسترش عملیات در سوریه است / اکنون می دانیم که ترک ها چگونه مسئولیت بحث خرید نفت تروریست ها را برعهده دارند
سفیر روسیه در لبنان ، سفر رئیس جمهور کشورش را به جمهوری اسلامی ایران کاملا موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت این سفر ثابت کرد گمانه زنی عده ای در منطقه درباره اختلاف بین مسکو و تهران واقعیت ندارد و روابط بین دو طرف راهبردی است.

به گزارش «انتخاب»، الکساندر زاسیپکین در مصاحبه با المیادین درباره سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران گفت این سفر چه از نظر چارچوب کلی مربوط به مجمع کشورهای صادرکننده گاز و چه از نظر روابط دوجانبه روسیه و ایران بسیار موفقیت آمیز بود. در دیدارهای پوتین در تهران تفاهم های اساسی بین دو طرف درباره مسئله هسته ای ایران، همکارهای اقتصادی بین دو کشور و نیز تفاهم در مورد مسایل منطقه به ویژه کشمکش سوریه به دست آمد. ما در منطقه شاهد انتشار ارزیابی ها و گمانه زنی هایی در مورد اختلاف روسیه و ایران بودیم اما این سفر ثابت کرد همه اینها بی معنی و غیرواقعی بوده است.

زاسیپکین افزود: سفر پوتین، قدرت روابط بین دو کشور را به نمایش گذاشت. به اعتقاد من، دستاوردهای متقابل زیادی با ایرانیها از جمله در سوریه داریم. من به جنبه راهبردی در روابط دو کشور اعتقاد دارم. پوتین تأکید کرد تهران و مسکو دیدگاه های نزدیک به هم درباره کشمکش سوریه و دستیابی به راهکار سیاسی دارند. بدون شک این مسئله برای چند سال آینده ادامه خواهد داشت و همکاری های اقتصادی بین دو کشور هم می تواند دهها سال ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا روسیه در برابر روابط با ایران روابط خود با ترکیه را از دست می دهد؟ خاطر نشان کرد: آنچه اکنون در برابر ترک ها رخ داد از مسایل اقتصادی مهمتر است و این مسئله در سخنان پوتین هم آشکار بود. پاسخ های روسیه به این اقدام ترک ها باید به خوبی بررسی و ارزیابی شود که بدون شک شامل مسایل اقتصادی هم خواهد بود. پیشنهادهایی در این مورد به عنوان مثال درباره سفر گردشگران روسی به ترکیه مطرح است. ترکیه یکی از مقصدهای معروف برای سفر گردشگران روس است. اکنون این سئوال برای ما مطرح است که چرا نباید سفر گردشگران روس به ترکیه را کنار بگذاریم؟ بهتر است گردشگران روس به مناطقی از داخل کشور سفر کنند. من نمی خواهم دو مسئله روابط با ترکیه یا ایران را به یکدیگر مرتبط کنم. من نمی گویم ایران جایگزین ترکیه خواهد شد. این دو مسئله از یکدیگر جداست. ما خواهان همکاری با ایران صرفنظر از روابط با ترکیه هستیم. ما روابط با ترکیه را پس از این ماجرا به صورت همه جانبه بررسی خواهیم کرد. ما با ایران درباره مسایل متعددی توافق داریم.

سفیر روسیه در لبنان گفت: از نظر ما، سرنگون کردن هواپیمای جنگی روسیه اقدام عمدی از طرف ترکیه بود. بدون شک این اقدام نتایج مورد نظر آنکارا را به همراه نخواهد داشت و پیامد آن گسترش عملیات نظامی روسیه در سوریه خواهد بود. من هماهنگی با ترک ها را بعید می دانم. به اعتقاد من در درجه اول باید تدابیر امنیتی در واکنش به این اقدام ترکیه انجام شود. به عنوان مثال باید جنگنده های روسی همواره بمب افکن ها را همراهی کنند. بدون شک این حادثه بر روابط روسیه و ترکیه تاثیر خواهد داشت و مسکو در حال بررسی این مسئله است. مسکو به دنبال تنش زایی بدون برنامه در روابط با ترکیه نیست، اما باید تدابیری را بر اساس منافع ملی روسیه اتخاذ کند. چارچوب رفتارهای روسیه در نتیجه این حادثه هیچ تغییری نخواهد کرد. ما به خط مشی خود با اولویت مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد و خواهان حفظ فرصت هایی برای روند سیاسی در سوریه هستیم.

الکساندر زاسیپکین افزود: سخنان رئیس جمهور آمریکا برای ما غیرمنتظره نبود. ما پیش بینی می کردیم که آمریکا برای توجیه این اقدام ترکیه تلاش کند. دعوت او از روسیه و ترکیه برای هماهنگی مسئله طبیعی است. ما فعلا این اقدام را اقدام خود ترکیه و نه ناتو می دانیم. پس از این حادثه ما اطلاعات دقیق تری درباره حمایت های ترکیه از تروریست ها به دست آوردیم و فهمیدیم که ترک ها چگونه خرید نفت و تأمین کمک های پشتیبانی برای تروریست را برعهده دارند. ما در گذشته با وجود اختلافات بر سر سوریه خواهان گفتگو با ترک ها و مشارکت برای حل سیاسی بحران بودیم اما روشن شد آنها به دنبال کارشکنی در عملیات نظامی روسیه هستند. ما این خط مشی را خصمانه می دانیم و به همین علت روسیه گام هایی در برابر آن برخواهد داشت. حملات هوایی روسیه فقط به مواضع داعش نیست، بلکه علیه دیگر گروه های تروریستی هم هست. تعیین فهرست گروه های تروریستی در سوریه باید در چارچوب روند گفتگوهای وین باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید زیرساخت های تروریسم در مکان های اصلی آن از بین برود. زمان آن رسیده است که استفاده عده ای از تروریست ها برای رسیدن به اهدافشان کنار گذاشته شود. ما هر روز شاهد حملات تروریستی در مناطق مختلف جهان هستیم و مشخص نیست فردا نوبت کجاست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
0
0
چون سفر بسیار موفقی بود ترکیه از سر کینه و برای اختلاف سوخو 24 روسیه را سرنگون کرد اما تمام نقشه هایش رسوا شد
نظرات بینندگان