arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

یکی از سرکردگان ارشد طالبان پاکستان کشته شد + تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارش رسانه ها حاکی است شخصی به نام «خان سعید» معروف به «ساجنا» یکی از سرکردگان ارشد طالبان پاکستان در اثر حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خاک افغانستان کشته شده است.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستان روز پنجشنبه به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کردند که خان سعید ساجنا به همراه 12 نفر دیگر از شبه نظامیان طالبان در ولایت خوست افغانستان در نزدیکی منطقه مرزی وزیرستان شمالی پاکستان کشته شده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود به نقل از یکی از مقامات امنیتی پاکستان و بدون ذکر نام وی، نوشته است که این مقام پاکستانی هم کشته شدن خان سعید را تایید کرده است.

در این گزارش ها به زمان کشته شدن این سرکرده طالبان اشاره نشده است.

به هرحال، منابع طالبان هنوز کشته شدن این عضو ارشد گروه خود را تایید نکرده اند.

در صورتی که کشته شدن این عضو طالبان در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا صحت داشته باشد، این مورد یکی از معدود دفعاتی است که شبه نظامیان در این حملات کشته می شوند. حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان و افغانستان که از سال 2004 آغاز شده است، تا کنون موجب کشته شدن بسیاری از مردم عادی این کشورها شده است.

پاکستان مدعی است به دلیل اینکه ارتش این کشور درحال انجام حملات هوایی و زمینی گسترده ای در مناطق وزیرستان شمالی در نزدیکی مرز افغانستان علیه شبه نظامیان طالبان است، اعضای این گروه برای در امان ماندن از حملات ارتش، در مناطقی امن در خاک افغانستان پناه گرفته اند.

پاکستان بارها از افغانستان خواسته است تا با کنترل مرزهایش، مانع از گریختن طالبانی ها به خاک آن کشور شود.
نظرات بینندگان