arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۰
دادستان تهران :

بازداشت مجدد سعید تاجیک/ توهين يك مداح به رييس جمهوري در حال رسيدگي قضايي است/ برخورد شدید با عوامل فیلم "ظهور..."

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: یکی از عوامل توزیع فیلم مستند "ظهور نزدیک است" بازداشت و درباره سایر عوامل نیز تحقیقات انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: یکی از عوامل توزیع فیلم مستند "ظهور نزدیک است" بازداشت و درباره سایر عوامل نیز تحقیقات انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، جعفری دولت آبادی در حاشیه جلسه معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه 6 (خارک) در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا بعنوان مدعی العموم درباره توزیع سی دی "ظهور نزدیک است" اقدامی کرده اید و در این خصوص کسی دستگیر شده است؟ گفت: توجه دادستانی به این پرونده و توزیع سی دی ها جلب شد و دلیل آن اعتراض زیادی بود که از جانب علما و مراجع به این سی دی صورت گرفت.

جعفری دولت آبادی افزود: اعتراض ها از دو حیث بود یکی از حیث توقیت (یعنی تعیین وقت) و دیگری تطبیق ، یعنی تعیین مصادیق و مطابقت آنها با افراد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسید تهیه کنندگان این سی دی فکر نمی کردند با واکنش گسترده علما مواجه شوند.

جعفری دولت آبادی گفت: واقعیت این است که اگر ما در فرجه زمانی زودتری درباره این پرونده اقدام می کردیم شاید اقدامات ما به نتیجه نمی رسید و دلیل اینکه مقداری با تاخیر در این پرونده وارد عمل شدیم این بود که این حمایت معنوی صورت گرفت.

وی افزود: دغدغه ما هم همین دغدغه ای است که مردم و علما دارند و مردم درباره اعتقادات خودشان نگرانی دارند و وقتی با اعتقادات انان بازی می شود و حرف هایی زده می شود که مستندات آن ضعیف است و در این حجم گسترده توزیع می شود جای سوال است.

دادستان تهران گفت: در کل انتشار کذب در هر حوزه ای که باشد در پرداختن به مواردی که موجب تردید در اعتقادات مردم می شود و تشویش اذهان را به دنبال داشته باشد جرم است و ورود دادستانی نیز بر این مبنا بوده است.

جعفری دولت آبادی افزود: هم اکنون نیز برای متهم و عوامل پرونده دو اتهام پیش بینی شده است یعنی توزیع سی دی بدون مجوز، همه کسانی که اقدام به توزیع سی دی می کنند حتما باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرند و دومین اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بوده که در قوانین پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون یکی از عوامل تهیه این سی دی بازداشت شده است و در مورد سایر متهمان نیز تحقیقات صورت می گیرد.

دادستان تهران گفت: این سی دی فراتر از آن چیزی است که اینها معتقدند و هم اکنون نیز هزینه های مالی آن بررسی می شود و در مصاحبه های بعدی به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

جعفری دولت آبادی افزود: اینکه بعضی خبرگزاری ها و رسانه ها بدون اجازه دادستانی اخباری منتشر می کنند مناسب نیست و اینکه ما توقع داریم خبرگزاری ها، رسانه ها و سایت ها اخبار را با اطلاعات ما منتشر کنند به این دلیل است که خطا نروند.

وی گفت: بازداشت این افراد نیز براساس روند قضایی انجام شده است و کسانی که در تهیه و پشتیبانی مالی این سی دی نقش داشتند هنوز شناسایی نشده اند و این اقدام مستلزم کارهای تحقیقاتی زیادی است.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: برحسب اعلام متهم پرونده حدود 7 میلیون تومان هزینه شده است اما توزیع گسترده دو میلیون سی دی بیش از این هزینه نیاز دارد و بررسی این موضوع نیاز به کار بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: مسلما کسانی که در تهیه وتوزیع این سی دی نقش داشتند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی درباره اینکه آیا این افراد به جایی وابسته بودند یا خیر؟ گفت: خود این افراد که این موضوع را تکذیب می کنند اما ما تصور می کنیم چنین کارهای گسترده ای بدون کار سازمانی میسر نیست.

توهين يك مداح به رييس جمهوري در حال رسيدگي قضايي است

دادستان عمومي و انقلاب تهران از رسيدگي قضايي به شكايت رياست جمهوري از توهين يك مداح معروف تهران به رييس جمهوري خبر داد.

جعفری دولت آبادی افزود: ‌اينكه عده اي در هر منبر و مجموعه اي بخواهند به مسوولان توهين كنند، پذيرفتني نيست.

دادستان تهران اضافه كرد: براساس سياست روشن و مشخص، دستگاه قضايي نسبت به كساني كه به آنها اهانت مي شود، اقدام خواهد كرد و دادستاني تهران با هرگونه اهانت و توهيني بخصوص در مورد مسوولان ارشد نظام برخورد مي كند.

بازداشت مجدد سعید تاجیک

دادستان پایتخت در مورد آخرین وضعیت پرونده سعید تاجیک ( شخص فحاش به فائذه هاشمی) گفت: این شخص قبل از عید بازداشت شد و در ملاقاتی که خودم با او داشتم اظهار ندامت کرد و اعلام کرد که با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری از اقدام خود پشیمان شده و اظهار ندامتش موجب شد تا وی را آزاد کنیم.

وی افزود: جای تعجب دارد که پس از آزادی باز هم حرفهایی را تکرار کرده است و باز هم اهانت کرده است برای همین دوباره این شخص بازداشت شد. در مورد شخصی که از صحنه فحاشی فیلم گرفته بود هم باید بگویم این فرد قبل از عید بازداشت شده و هنوز آزاد نشده است و کار تحقیقاتی همچنان ادامه دارد.

دولت آبادی گفت: دادستانی در مورد هر گونه هتک حرمت به افراد وارد می شود ولی ممکن است کمی با تاخیر باشد مانند سی به سوی ظهور که یک ماه کار برد.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
17
توهین ا........به مردم ایران کی رسیدگی قضایی میشه این از همه چیز مهمتره
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
16
توهین مقام های ارشد به دیگران چه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
12
1
جناب اقاي دادستان.با سلام. همانطور كه به اتهام سعيد تاجيك رسيدگي شد. حتماً به اتهام مداح مورد نظر نيز رسيدگي مي شود.واقعاً از اقتدار دستگاه قضايي سپاسگزاريم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
16
شخصی که فیلمبرداری کرده به چه جرمی ذستگیر شده؟ جالب است که سعید تاجیک یک بار آزاد شده ولی این شخص آزاد نشده. بالفرض که جرمی را هم مرتکب شده(که نشده) جرم کدام یک سنگین تر بوده؟
راهنما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
1
5
مطمئنا اگر شخص فيلمبردار فيلم نمي گرفت اين حرکت زشت براي کسي معلوم نمي شد و اثباتش ناممکن مي گرديد و پس از آن، فرد هتاک حرکتهايي زشت تر را مرتکب مي شد، تا اينجاي قضيه عمل او مثبت است و بايد تشويق هم بشود، منتهي مي بايست آن را به عنوان سند به دستگاه قضايي ارائه مي کرد نه به رسانه هاي مخالف و دشمن. گرچه دستگاه قضايي هم کاري انجام نمي داد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
اتفاقا" برای همین بازداشت شده که دفعه دیگه کسی به فکر فیلم برداری و افشا نباشه !!!!
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
0
13
این سعید تاجیک مانند سایر رفقاش واقعا آی کیوی پایینی داره!
اولا هنگام مصاحبه با سایت روز (که علت اصصصلی دستگیری مجدد اون هست ) تشخیصص نداده سایت روز تو خارج کشور هست واپوزیسیون حساب میشه!
بعد اینکه بدون در نظر گرفتن مثلا مسایل حفاظتی هر جی رو از دهنش در اومده گفته!!
واقعا جای چنین ادمی حیف اوین باشه.اوین جای ادمای متفکر وفرهیخته است اونو باید ببرن امین اباد!
سیف اله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
0
خدا وکیلی تا چنین آدم ؟؟هائی داریم برای ضربه زدن به اسلام احتیاج به هیچ دشمن پنهان و آشکاری نداریم !! داریم ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
0
0
توجه دادستانی به این پرونده و توزیع سی دی ها جلب شد و دلیل آن اعتراض زیادی بود که از جانب علما و مراجع به این سی دی صورت گرفت.!!!
نظرات بینندگان