arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

ادامه اعتراضات در "پایتخت قتل" آمریکا/حتی اوباما از خشونت پلیس شوکه شده است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معترضان خشمگین در خیابان‌های شیکاگو برای دومین روز متوالی بر ضد خشونت‌ بی‌حد پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان دست به اعتراض زدند. اوباما نیز در پیامی گفت که از دیدن تصاویر شلیک 16 گلوله به نوجوان سیاهپوست آمریکایی‌، شوکه شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیستم اکتبر 2014 افسری سفیدپوست به نام جیسون ون دیک به سوی نوجوان سیاهپوست هفده‌ ساله‌ای به نام لاکوان مک‌دونالد آتش گشود و با شلیک 16 گلوله وی را از پای درآورد. انتشار ویدیوی این تیراندازی مرگبار که همزمان با محکومیت افسر سفیدپوست بود، موجی از تجمع‌های اعتراض‌آمیز مردم را به همراه داشت که خسته از تبعیض‌های پلیس آمریکا به خیابان‌ها ریختند تا بار دیگر سیاست‌های پلیس را به چالش بکشند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری و در پی دومین شب ناآرامی‌ها گفت: «همانند تمام آمریکایی‌ها، من هم از دیدن تصاویر تیراندازی مرگبار به لاکوان مک‌دونالد 17 ساله متاسف و شوکه شدم. از هموطنانم که اعتراضاتشان را صلح‌آمیز برگزار می‌کنند، تشکر می‌کنم.»

16 تیر مرگبار در عرض 15 ثانیه بر پیکر لاکوان شلیک شد اما این اولین باری نیست که یک سیاهپوست توسط افسر پلیس در شیکاگو هدف قرار می‌گیرد و همین دلیلی است که معترضان بار دیگر به خیابان‌های بیایند و خواستار اتخاذ قوانین سخت‌تر علیه مامورانی شوند که قانون را زیر پا می‌گذارند.

در سال 2012 شیکاگو به عنوان "پایتخت قتل ایالات متحده آمریکا" معرفی شد. در آن سال، 503 قتل گزارش شد که بیش از هر ایالت دیگری در آمریکا بود. آمارهای اف‌بی‌آی در سال 2014 نشان می‌دهد که 411 قتل در شیکاگو رخ داده که بیشتر از 333 مورد قتل در نیویورک و 260 قتل در لس‌آنجلس است که بالاترین جمعیت را در میان شهرهای آمریکا دارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
0
این آمریکا نمی تونه خشونت و وحشی گری رو توی کشور خودش کنترل کنه .چه طور جامعه جهانی انتظار دارن بتونه ائتلاف ضد تروریستی رو درست پیش ببره . کشتن و جنایت برای آمریکا خیلی طبیعی
نظرات بینندگان