arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

معاون سیاسی روحانی: نباید گذاشت دیپلماسی از معادلات منطقه رخت بربندد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با اشتباه خواندن اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده روسیه گفت: نباید گذاشت دیپلماسی از معادلات منطقه رخت بربندد؛ اکنون وقت آن است تا توان دیپلماتیک کشورمان برای کاهش تنش بین دوکشوردوست سریعا به کارگرفته شود.

حمید ابوطالبی درصفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: شلیک به هواپیمای جنگی در حین عملیات نظامی درکشوری ثالث و سرنگونی آن،فضای ملتهب منطقه را واردشرائط تازه ای کرده است. این شرائط تازه، با طرح سخنانی مانند دفاع از حاکمیت ملی تغییرپذیرنیست ونباید به جای پیوستن به مبارزه با ترور، عرصه جدیدی ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که «هرگونه تحریک جدید و یا تاخیردرحل بحران این خطا، خطرآفرین است؛ برخی خطاهامی توانندامکان و زمان جبران را برای همیشه از بین ببرند» نوشت: کشورهای غربی و ناتو به هیچ وجه درموقعیتی نیستند که برای یک کشور مسلمان وارد جنگی بی‌پایان شوند؛ لذااشتباه محاسباتی هم در این حادثه خطرناک است. اهدای مدال طلای قهرمانی ملی به خلبان هواپیما و استقرار سامانه S400درسوریه، نشان می‌دهدهدف روسیه صرفا تمرکز بر سوریه است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری با تقدیر از خویشتن‌داری روسیه در قبال شلیک به هواپیمای نظامی خود در حین عملیات علیه تروریست‌ها نوشت: این امرنشان می‌دهد روس‌ها حاضر به تغییرعرصه مبارزه با ترور نیستند.

وی با تاکید براین‌که «نباید گذاشت دیپلماسی از معادلات منطقه رخت بربندد» پیشنهاد کرد که اکنون وقت آن است تا توان دیپلماتیک کشورمان برای کاهش تنش بین دوکشور دوست سریعا به کار گرفته شود.

وی همچنین خطاب به آنکارا نوشته است: عزم راسخ پوتین در مبارزه با تروریسم درمذاکرات تهران مشهود بود؛ دوستان ما در ترکیه آن راجدی بگیرند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: توئیتر ، نظامی ، جنگنده
نظرات بینندگان