arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

کرملین: هنوز منتظر شنیدن توضیحات واقع‌گرایانه آنکارا هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، روسیه هنوز منتظر شنیدن توضیحات ترکیه در ارتباط با سرنگونی جنگنده سوخو24 در سوریه است.

بنا بر اعلام خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی تأکید کرد: البته ما منظر توضیحی از سوی دولت ترکیه هستیم؛ توضیحی واقع‌گرایانه.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفت: این یک اتفاق بسیار جدی با پیامدهای غیرقابل اجتناب و بسیار جدی است. ... البته ما روابط دوجانبه میان مسکو و آنکارا را به نوعی شراکت واقعی و سودمند برای هر دو طرف و بسیار امیدبخش و متعهدانه ارزیابی می‌کنیم.

وی در ادامه در ارتباط با تصمیم مسکو در خصوص تحریم محصولات کشاورزی ترکیه گفت: این اقدام به طیف وسیعی از عوامل بستگی دارد. و مسکو نمی‌تواند ترکیه را از تهدیدات تروریستی مستثنی کند. نقش تهدیدات تروریستی از جانب ترکیه را نمی‌توان نادیده گرفت.

بنا بر این گزارش،‌ روسیه از روز 30 سپتامبر حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. این عملیات به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه انجام می‌شود.

روز سه‌شنبه گذشته دو فروند اف-16 ترکیه به جنگنده سوخو 24 روسیه در مرز سوریه حمله کرده و آن را بر فراز خاک سوریه هدف قرار دادند. یکی از دو خلبان این جنگنده کشته شد و خلبان دیگر دیروز چهارشنبه پس از 12 ساعت عملیات نجات و امداد، نجات داده و به پایگاه حمیمیم در لاذقیه منتقل شد. وی اعلام کرده که این جنگنده روسی به هیچ عنوان وارد حریم هوایی ترکیه نشده و آنکارا نیز پیش از انجام این حمله هیچ هشداری به سرنشینان این جنگنده سوخو24 نداده است.

ترکیه مدعی است که این جنگنده روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده و این اقدام تنها دفاع از امنیت ملی ترکیه بوده است.  مسکو از این اقدام آنکارا به شدت خشمگین است و اعلام کرده که از این پس تمام جنگنده‌های روسی در سوریه با پوشش کامل هوایی به انجام عملیات علیه مواضع تروریست‌ها خواهند پرداخت.

روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با استقرار سامانه پدافند هوایی اس-400 در پایگاه حمیمیم سوریه موافقت کرد. علاوه براین منابع نظامی از استقرار یک فروند ناوشکن مجهز به موشک‌های کروز هدایت شونده و سامانه اس-300 در سواحل لاذقیه خبر دادند.


منبع: فارس
برچسب ها: کاخ ، کرملین ، جنگنده ، سوخو
نظرات بینندگان