arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

ترکیه سفیر روسیه را فراخواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از الجزیره، وزارت خارجه ترکیه پنجشنبه‌شب سفیر روسیه در آنکارا را در اعتراض به بازداشت تعدادی از بازرگانان و تجار تُرک در مسکو و دیپورت آنها فراخواند. در ادامه تنش‌ها بین مسکو و آنکارا، مقامات روسی امروز 39 بازرگان ترکیه‌ای را از روسیه اخراج کردند.

روز سه شنبه بود که دو جنگنده اف 16 ترکیه به سوخو 24 روسیه در سوریه حمله و آن را سرنگون کردند،اقدامی که به ادعای آنکارا به دلیل نقض حاکمیت ترکیه و بی اعتنایی سوخو به هشدارها انجام شد.

مقامات دولت روسیه با رد ادعاهای همتایان ترکیه‌ای خود تاکید کردند که این هواپیما در سوریه مشغول ماموریت مقابله با تروریست‌ها بود و ولادیمیر پوتین هم با هشدار درباره عواقب این اقدام برای آنکارا، گفت ترکیه «از پشت خنجر» زده است.

مقامات روس در حالی که هشدارهایشان به آنکارا درباره عواقب حمله به سوخو 24،‌ امروز پنجشنبه تعدادی از بازرگانان ترکیه‌ای را از روسیه اخراج کردند.

به گزارش رویترز، 39 بازرگان ترکیه‌ای که برای شرکت در کنفرانسی درباره موضوعات مربوط به کشاورزی به روسیه آمده بودند، ابتدا دستگیر و سپس از کشور اخراج شدند.

وزارت دفاع روسیه، پنجشنبه اعلام کرد تمامی ارتباطات نظامی با ترکیه را بعد از سقوط جت سوخو 24 این کشور در سوریه قطع کرده است.

به گزارش اسپوتنی، «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در جمع خبرنگاران گفت: «امروز، همراستا با تصمیمات پیشتر اتخاذ شده، تمامی کانال‌های همکاری بین وزارت دفاع روسیه و نیروهای مسلح ترکیه قطع شده‌اند.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان