arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

موسوی لاری:اصلاح طلبی جریانی است که تحت هیچ شرایط از مدار قانون فاصله نمی گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری گفت: اصلاح طلبان با اتحادی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 از خود نشان دادند دورنمای بهتری را برای ایران ترسیم کردند که پیروزی در مجلس آینده (اسفند امسال) می تواند مکمل و مقوّم آینده خوب کشور باشد.

وی عصر پنج شنبه در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان حامیان دولت تدبیر و امید استان گلستان در مکتب الحسین (ع) شهرستان گرگان گفت: اصلاح طلبان باید انتخابات اسفند امسال را مکمل انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بدانند زیرا معتقدم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری یک پله بالا رفتیم.

وی اضافه کرد: جریان اصلاح طلبی تلاش دارد تا دولت را در پیشبرد امور کشور کمک کند نه ای نکه وکیل دوله باشد و موفقیت ملت و دولت جز با اجماع، اتحاد و از خودگذشتگی به دست نمی آید. 
وی از نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی خواست روی یک نفر در حوزه انتخابیه خود اجماع داشته و از تفرقه دوری کنند.

موسوی لاری با بیان این که حضور در عرصه انتخابات، تقویت نظام جمهوری اسلامی است، گفت: انتخاب شدن افراد با هر دیدگاه و مشرب فکری و سیاسی مساله دوم انتخابات به شمار می رود.

* جریان اصلاح طلبی کارنامه قابل قبولی دارد

وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت: جریان اصلاح طلبی قبل و بعد از پیروزی انقلاب همواره کارنامه قابل قبولی از خود ارائه داده است و اکنون هم به رغم وجود پاره ای از مشکلات (برای این گروه) جزو وفاداران نظام و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب محسوب می شوند.

موسوی لاری افزود: جریان اصلاح طلبی مدافع اصلی مردم سالاری، همزیستی اقوام، حقوق شهروندی آحاد جامعه و حرکت مدیران و توده مردم بر مدار قانون است، جریانی که تحت هیچ شرایط از مدار قانون فاصله نمی گیرد.

*داوری دولت ها براساس گفته ها درست نیست

وی ادامه داد: داوری دولت ها بر اساس گفته ها و شنیده ها درست نیست بلکه باید با ارائه کارنامه و بررسی عملکرد آنها با مردم سخن گفت.

وی گفت: از دوستان اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب که در متن کارکرد دولت ها بوده و هستند دعوت می کنم 10 شاخص کارکردی را در نظر گرفته و براساس آنچه که توسط دولت ها کار شده، تحلیل کرده و نمره بدهند.

موسوی لاری اضافه کرد: متاسفانه برخی تریبون در دست گرفته و شروع به شعار دادن (برخلاف واقعیت) می کنند که ما بودیم و چه کردیم و چه و چه ها.

* برخی تلاش دارند اسلام و اندیشه امام راحل مطرح نشود

وی گفت: برخی تلاش دارند اسلام و اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نتواند در جامعه مطرح شود.

لاری با تصریح بر این که از این جهت خطر در بیخ گوش ماست، افزود: امام راحل بهترین عنصری بود که در برابر استکبار جهانی ایستاد و اکنون باید هوشیارانه مواظب فعالیت ها علیه اندیشه بنیانگذار انقلاب بود.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی با کنار هم بودن اسلامیت و جمهوریت معنی پیدا می کند و اگر به بهانه تقویت یکی، آن رکن دیگر را نابود کنیم به طور قطع جمهوری اسلامی آسیب خواهد دید.

موسوی لاری گفت: عاملی نمی تواند این حق (جمهوریت و اسلامیت) را از مردم کشورمان بگیرد و اگر کسانی آمدند حق را بگیرند به اصل اسلام و نظام آسیب می رسانند و باید مواظب باشیم جریان مدعی دین به جمهوری اسلامی لطمه وارد نکند.

این فعال سیاسی با تصریح بر اینکه اسلامی می خواهیم تا جامعه را اداره کند نه اسلام فردگرا، افزود: امروز در پیرامون ما اسلامی مطرح می شود که آدم می کشد که با پیام بنیانگذار کبیر انقلاب بسیار متفاوت است و نباید بی تفاوت بود.

موسوی لاری ادامه داد: قرائت صحیح و منطقی امام راحل از اسلام زمینه سرنگونی نظام 2500 ساله شاهنشاهی و شکل گیری جمهوری اسلامی را فراهم آورد که امروز الگوی ملت های آزادیخواه و نجات آن ها شده است.

گردهمایی اصلاح طلبان دولت تدبیر و امید استان گلستان به دعوت شورای راهبردی حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا و به مناسبت گرامیداشت شهدای 5 آذر گرگان بر علیه رژیم ستم شاهی برگزار شد.

هفتم اسفندماه امسال به طور همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سراسر کشور برگزار می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان