arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴

سوریه: عملیات ضدتروریستی روسیه 100برابر ائتلاف غربی تاثیر داشته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«ولیدالمعلم» وزیر خارجه سوریه که برای مذاکره با مقامات روسی در مسکو بسر می برد، گفت: عملیات 60 روزه ضد تروریستی روسیه 100 برابر عملیات ائتلاف آمریکا موفقیت آمیز بوده است.

ولیدالمعلم که امروز (پنجشنبه) با «سرگئی نارشکین» رییس دومای روسیه دیدار کرد، افزود: آمریکا و متحدانش در قالب ائتلاف به اصطلاح ضد داعش فقط جامعه جهانی را علیه سوریه تحریک کردند.

وزیر خارجه سوریه همچنین همکاری دمشق و مسکو در مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه داعش را بسیار نتیجه بخش خواند که نشان می دهد توان گروه های تروریستی را تضعیف کرده است.

ولیدالمعلم دیروز نیز با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و آخرین تحولات مربوط به مذاکرات چند جانبه وین برای حل و فصل بحران سوریه و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری دور سوم مذاکرات سوری سوری را بررسی کرد.

روسیه در 60 روز گذشته با استفاده از ده ها فروند جنگنده بمب افکن کلاسیک و راهبردی و همچنین رزمناوها و زیردریایی های خود، بیش از 6000 هدف تروریست ها در سوریه نابود کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است با توجه به اینکه تداوم همزمان عملیات هوایی بمب افمن های روسی و نظامیان سوری سبب زمین گیر شدن تروریست ها شده است، دامنه حمله ها افزایش خواهد یافت.

والیدالمعلم دیروز نیز با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و آخرین تحولات مربوط به مذاکرات چند جانبه وین برای حل و فصل بحران سوریه و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری دور سوم مذاکرات سوری سوری را بررسی کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان