arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

موضوع تماس تلفنی وزیر کشور عراق با وزیر کشور ایران چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر کشور در اموربین الملل گفت: محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق ساعتی قبل با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، تلفنی مذاکره کرد.

به گزارش روز جمعه از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، بایک دین پرست افزود: در ابتدای این تماس تلفنی، وزیر کشور عراق به بخشی از اقدامات دولت عراق برای تسهیل در روند صدور روادید، تردد زائرین ایرانی و تمهیدات لازم در جهت تامین امنیت زائرین اشاره و از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مدیریت اعزام تدریجی زائرین و جلوگیری از تردد افراد فاقد مدارک قانونی و بویژه گذرنامه و روادید قدردانی کرد.

سالم الغبان وزیر کشور عراق درخواست کرد که به منظور امکان ارایه خدمات و تامین امنیت زائران، انجام اقدامات کنترلی در مرزها، از سوی نیروهای دو کشور افزایش یابد.

وزیر کشور عراق اضافه کرد: نیروهای ارتش، پلیس و مرزبانان عراق برای تامین هر چه بهتر امنیت مراسم اربعین، مصمم به کنترل کامل مرزها و جلوگیری از تردد افراد غیرمجاز از مرزهای این کشور هستند.

دین پرست افزود: وزیر کشور نیز در این مذاکره، ضمن تشکر از اقدامات دولت و ملت عراق در زمینه صدور روادید ، فراهم کردن سایر تسهیلات و میزبانی از زائرین ایرانی، آمادگی کشورمان را برای کمک رسانی هر چه بیشتر اعلام و به همتای عراقی خود خاطرنشان کرد: پلیس و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، همچون گذشته از تردد افراد غیرمجاز به داخل خاک عراق جلوگیری می کند.

رحمانی فضلی همچنین از وزیر کشور عراق خواست تا صدور روادید برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات، توسط نمایندگی های مستقر آن کشور در ایران، با سرعت بیشتری انجام شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان