arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴

یک فعال سیاسی: تعریف جرم سیاسی موجب تأمین امنیت انتخابات می‌شود

عضو هیأت رئیسه خانه احزاب ایران با اشاره به اهمیت وجود امنیت در انتخابات گفت: اگر خط قرمزهای فعالیت‌های سیاسی و جرم سیاسی مشخص شود، سیاستمداران حاکمیت و جامعه متوجه وظیفه خود در حوزه فعالیت سیاسی می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش «انتخاب»،علی اکبر مرتضوی کیاسری با اشاره به اینکه امنیت یکی از نیازهای جدی نظام زیست بشری است، اظهار کرد: بسیاری از روان‌شناسان امنیت را در کنار سایر نیازهای انسانی، لازم می‌دانند و خداوند هم امنیت را به عنوان یک وسیله‌ای برای تکامل انسان در نظر گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای اینکه یک انتخابات پویا، موفق،‌ مردم شمول و با حضور حداکثری مردم و مبتنی بر نگاه‌های رهبری داشته باشیم باید برای سیاستمدارانی که انگیزه حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دارند، امنیت ایجاد کرد. سیاستمدار فردی است که نسبت به تحولات جامعه حساس است و در قبال آن واکنش نشان داده و اظهارنظر می‌کند. بنابراین باید امنیت کافی داشته باشد تا بتواند به راحتی، نظرات خود را بیان کند.

دبیرکل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه تأمین امنیت انتخابات از سیاستمداران آغاز می‌شود، از حاکمیت گذر کرده و نقطه نظرات خود را مبتنی بر منافع ملی، بایدها و نبایدهای ارزش‌های ملی و دینی بیان و از هر اظهارنظری به بهانه آزادی خودداری کند.

به گفته وی سیاستمداران باید همچنین در اظهار نظرات خود آرامش جامعه، خط قرمزهای انقلابی و دینی و ارزش‌های جامعه را در نظر بگیرند.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به نقش حاکمیت در حفظ امنیت سیاسی، گفت: حاکمیت باید برای تأمین امنیت، جرم سیاسی و میزان جرایم سیاسی را تعریف کند. یکی از خواسته‌های ما در خانه احزاب مشخص شدن همین موضوع است، زیرا وقتی جرم سیاسی تعریف نشده باشد، هر کسی برداشتی از جرم سیاسی و جرایم سیاسی در نظر می‌گیرد.

مرتضوی کیاسری در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی جرم سیاسی تعریف نشود، سیاستمداران نمی‌دانند چگونه باید اظهارنظر کنند، جامعه نیز برداشت‌های خود را در قالب دفاع از انقلاب اعلام کرده و اعمال می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر جرم سیاسی تعریف شود تکلیف سیاستمداران،‌ حاکمیت و مردم مشخص می‌شود، افزود: در این شرایط قانون حرف اول را آخر می‌زند و اگر سیاستمدار از قانون تجاوز کند، طبق قانون با او برخورد می‌شود، اگر حاکمیت از قانون تجاوز کند، سیاستمدار و مردم طلبکار می‌شوند و اگر مردم سلیقه‌ای عمل کنند سیاستمداران و حاکمیت با آنها مقابله می‌کنند.

این فعال سیاسی در پایان گفت: تا وقتی جرم سیاسی تعریف نشود هم گروه‌های سیاسی، هم حاکمیت و هم جامعه و مردم در انجام وظایف خود دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام/


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان