arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

کلینتون: هیچ سرباز آمریکایی به سوریه نمی‌رود!

هیلاری کلینتون تاکید کرد، نمی‌خواهد هیچ سرباز آمریکایی به سوریه برود؛ حتی اگر حمله‌ای در خاک آمریکا انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش «انتخاب»، هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات‌ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شورای روابط خارجی در نیویورک اعلام کرد: داعش به دنبال ایجاد انگیزه‌ها و ظرفیت‌های جدید است که ما برای مبارزه موثر با این گروه باید این روند را متوقف کنیم. اینکار از طریق یک روند سیاسی می‌تواند اتفاق افتد. بر همین اساس باید بر روی داعش متمرکز شویم، البته گروه‌های دیگر تروریستی مانند النصره وجود دارند اما این گروه مرگبارتر است.

وی با اشاره به حملات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گفت: حملات بیشتر و موثرتر هوایی لازم است اما این حملات به تنهایی کافی نیست. برای موفقیت در برابر داعش، باید حملات هوایی و نیروهای زمینی ترکیب شود. در چنین شرایطی می‌توانیم سرزمین‌های بیشتری از داعش باز پس بگیریم.

کلینتون اضافه کرد: ما باید از هر بعد قدرت آمریکا مانند ارزش‌هایمان برای مبارزه با تروریسم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی همواره یکدیگر را در جریان مسائلی مانند اخراج یک فرد مشکوک و یا دزدیده شدن یک پاسپورت نمی‌گذارند. تنها آمریکا می‌تواند یک اقدام عملی در سطح جهانی را برای این مساله بسیج کند.

این نامزد دموکرات اضافه کرد: نیاز است بهترین افراد خود را در بخش خصوصی و با بهترین و نخبه‌ترین افراد را در بخش عمومی به کار گیریم تا بتوانیم به راه‌حل‌هایی دست یابیم که امنیت خود را حفظ کرده و از حریم خصوصی خود محافظت کنیم.

کلینتون افزود: ریشه اصلی این بحران درگیری میان طرفداران سنی و شیعه و از دست رفتن سرزمین‌هایی است که سنی‌ها احساس می‌کردند که نفوذ دارند.

وی در ادامه درخواست خود را مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه تکرار کرد، طرحی که توسط باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا رد شده است.

کلینتون ادامه داد: آنچه که ما می‌توانیم توسط حملات هوایی خود انجام دهیم، ایجاد تغییری در جبهه دشمن است اما برای ایجاد تغییر بهتر باید اعضای ائتلاف بین‌المللی ما را در این حملات همراهی کنند.

وی در جلسه پرسش و پاسخ در جواب به سوالی درباره پناهجویان گفت: ما نباید به هنگام ورود پناهجویان به کشور امتحانی درباره مذهب آنها بگیریم. بگذارید در این باره به صداقت بگویم که اسلام دشمن ما نیست، مسلمانان صلح طلب و انسانهای صبوری هستند.

هیلاری کلینتون در ادامه افزود: این تلاش‌ها زمانی می‌تواند نتیجه بخش باشد که اعراب و ترکیه‌ای‌ها بتوانند گام‌های بیشتری در این راه بردارند.


انتهای پیام/


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان