arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

هوای تهران باز هم در شرایط ناسالم قرار گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران هوای کلانشهر تهران را در روزهای شنبه و یک شنبه برای کودکان و سالمندان ناسالم اعلام کرد.

محمد هادی حیدرزاده، با بیان اینکه هوای تهران امروز و فردا برای گروه‌های حساس، ناسالم است، مهمترین عامل آلودگی هوای تهران را ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون ناشی از سوخت فعالیت واحدهای صنعتی و حمل و نقل دانست و از کسانی که دچار بیماری های قلبی و ریوی هستند خواست از تردد در خیابان ها جدا خودداری کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه استاندارد ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون در شهرهای بزرگ، کمتر از 100 واحد است این عدد را طی روزهای گذشته 123 اعلام کرد و افزود: نمایشگرهای آلایندگی هوا در تهران میزان ذرات معلق امروز را 107 نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در عین حال گفت: با توجه به ارتقای کیفیت سوخت و تولید خودرو در یکی دو سال اخیر میزان آلاینده های گازی در تهران درشرایط سالم قرار دارد.

وی به کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل جلسه داده است اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت این کارگروه موظف است راه کارهای کاهش آلودگی هوا را با استانداردسازی منابع متحرک(حمل و نقل) و ثابت (صنایع) ارائه دهد.

حیدرزاده تاکید کرد: برخورد جدی با اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی در آلوده کردن هوا نقش دارند از مهمترین محورهایی است که کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری شهرداری تهران به زودی طرحی را از اردیبهشت سال 95 اجرا می کنند که براساس آن سهم منابع آلاینده ها مشخص می شود، استفاده از ظرفیت های داخلی و بین المللی را برای کاهش آلودگی هوا بسیار موثر دانست و گفت: در این طرح، شرکت همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) نیز حضور خواهد داشت.


منبع: شبکه خبر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
0
تشکر ویژه از مسئولین محترم خصوصا شهرداری تهران و خودروسازان
نظرات بینندگان