arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

مسکو: کشورهای عضو ناتو به خوبی می‌دانند که ترکیه با این اقدام جنایتکارانه خود، آنها را وارد بازی خطرناکی کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«الکساندر گروشکو»، نماینده دائم روسیه در ناتو اعلام کرد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به خوبی متوجه این امر هست که اقدام ترکیه در سرنگونی بمب‌افکن روسی بر فراز سوریه تمام اعضای این سازمان را به خطر انداخته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، وی در گفت‌وگو با رادیو کامرسانت تأکید کرد: به اعتقاد من کشورهای عضو ناتو به خوبی متوجه این امر هستند که ترکیه با این اقدام جنایتکارانه خود، آنها را وارد بازی خطرناکی کرده است.

وی افزود: شرایط در حال حاضر بسیار جدی است. دبیرکل ناتو نیز صراحتا در بیانیه خود خواستار حفظ آرامش شده و اعلام کرده که این شرایط باید میان مسکو و آنکارا حل و فصل شود. همین مسئله ثابت می‌کند که ناتو به عنوان یک سازمان به دنبال دور نگه داشتن خود از این جریان است.

روز سه‌شنبه گذشته دو فروند اف-16 ترکیه به جنگنده سوخو 24 روسیه در مرز سوریه حمله کرده و آن را بر فراز خاک سوریه هدف قرار دادند. یکی از دو خلبان این جنگنده کشته شد و خلبان دیگر روز چهارشنبه پس از 12 ساعت عملیات نجات و امداد، نجات داده و به پایگاه حمیمیم در لاذقیه منتقل شد. وی اعلام کرده که این جنگنده روسی به هیچ عنوان وارد حریم هوایی ترکیه نشده و آنکارا نیز پیش از انجام این حمله هیچ هشداری به سرنشینان این جنگنده سوخو24 نداده است.

منبع: مهر
برچسب ها: رادیو ، جنگنده ، سوخو ، خلبان
نظرات بینندگان