arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

هدایای 1.3 میلیون دلاری آل‌سعود به اوباما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا سران سعودی در سال 2014 هدایایی به‌ارزش 1.3میلیون دلار به اوباما و خانواده وی داده‌اند.

 به نقل از یاهونیوز، بر اساس گزارش سالانه هدایای خارجی دولت‌های مختلف به مقامات دولت آمریکا که وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرده است، ملک عبدالله پادشاه (سابق) عربستان و مقامات عالی‌رتبه سعودی پارسال، مبلغ یک‌میلیون و 300هزار دلار صرف هدایایی کردند که به اوباما و خانواده‌اش داده شده است.

از جمله هدایای گران‌قیمتی که به اوباما داده شده است، ساعت مچی طلا و نقره‌ای به‌ارزش 18هزار و 400 دلار و ماکت برنزی برج ساعت مکه با روکش طلا به‌ارتفاع 122 سانتی‌متر و ارزش 57هزار دلار است.

مالیا و ساشا دختران اوباما هم از هدایای خاندان سعودی بی‌نصیب نبوده‌اند و علاوه بر جواهرات و گوشواره، هر کدام یک ساعت مچی جمعاً به‌ارزش 80هزار دلار از خاندان سعودی دریافت کرده‌اند.

خبرهای مربوط به هدایای ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود (پادشاه کنونی عربستان) به اوباما فقط یک ماه پس از آن منتشر شد که دولت اوباما طرح پیشنهادی خط لوله نفتی کی‌استون اکس‌ال (Keystone XL) از کانادا را رد کرد.

بر اساس قوانین دولت آمریکا، رؤسای جمهور این کشور باید معادل ارزش بازار، بهای هدایای دریافتی خود را بپردازند یا اینکه آنها را به بایگانی ملی یا دیگر مؤسسات برای نگهداری یا نمایش عمومی تحویل دهند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: سعودی ، گران قیمت ، آل سعود
نظرات بینندگان