arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

انگلیس میزبان اجلاس آتی کشورهای مشترک‌المنافع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که این کشور میزبان اجلاس آتی کشورهای مشترک‌المنافع است. این اعلام بدان معنی است که گردهمایی کشورهای مشترک‌المنافع در جزیره مالت ممکن است آخرین نشستی نباشد که ملکه الیزابت دوم در آن شرکت می‌کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در حاشیه نشست سه روزه کشورهای مشترک‌المنافع در مالت اعلام کرد که انگلیس میزبان این اجلاس در بهار سال 2018 خواهد بود.

برخی از روزنامه‌های انگلیسی زبان اعلام کرده بودند که ممکن است اجلاس کنونی کشورهای مشترک‌المنافع در جزیره مدیترانه‌ای مالت آخرین اجلاسی باشد که ملکه الیزابت 89 ساله، رئیس نمادین کشورهای مشترک‌المنافع، در آن شرکت می‌کند.

منابع کاخ باکینگهام اصرار دارند که هنوز تصمیمی مبنی بر منع سفرهای طولانی برای ملکه و همسرش اتخاذ نشده است. اما آنها اعلام کرده‌اند هرگونه برنامه سفر خارجی با توجه به سن ملکه و همسرش اندکی دشوار است.

از سال 2011 ملکه الیزابت تاکنون به خارج از اروپا سفر نکرده است، هم چنین در اجلاس 2013 در کلمبو شهر سریلانکا، پرنس چارلز به نمایندگی از وی در این اجلاس حضور داشت.

در همین راستا کمالش شارما، دبیرکل اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع اعلام کرد: تصمیم رهبران عضو کشورهای مشترک‌المنافع مبنی بر رفتن به انگلیس برای حضور در اجلاس آتی نشان می‌دهد که سفر طولانی برای ملکه چندان عملی نیست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان