arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

مسئولان کلیسای مصر دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی را رد کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کلیسای مصر روز یکشنبه در بیانیه با تاکید بر این که روند بیشتر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پذیرفتنی نیست، دیدار با مقام های این رژیم را رد کرد.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، کلیسای مصر با صدور بیانیه ای تاکید کرد که «تواضروس دوم» پاپ اسکندریه و مقام های بلندپایه این کلیسا در جریان سفر به قدس به منظور تسلیت وفات « اسقف ابراهام کرسی اوشلیمی» با هیچ مقام فلسطینی و رژیم صهیونیستی دیدار نداشته اند.
این بیانیه تاکید کرد که کلیسای مصر هر گونه روند بیشتر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد می کند.

این بیانیه در ادامه می افزاید: ورود پاپ اسکندریه به سرزمین های اشغالی با هماهنگی مقام های فلسطینی و بدون دریافت روادید از رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

در این بیانیه در پاسخ به این سوال که چرا پاپ با هواپیمای رژیم صهیونیستی به بیت المقدس سفر کرد، آمده است: این امر به هماهنگی های امنیتی مربوط می شود و هیچ گونه ارتباطی به پاپ نداشته است. دلیل دیگر سفر با هواپیمای رژیم صهیونیستی، نیز سفر غیرمترقبه ایشان به سرزمین های اشغالی بوده است.

در این بیانیه افزوده شد: اسقف کرسی اوشلیمی در میان مجمع مسیحیان قبطی مصر دارای جایگاه ویژه ای بوده است و انتظار می رفت که پیکر وی به مصر منتقل شود و پاپ مصر برای آن نماز می خواند؛ اما به دلیل وصیت خود اسقف، در بیت المقدس دفن شد.

پاپ تواضروس دوم ظهر یکشنبه پس از دیدار خود از بیت المقدس که روز پنجشنبه آغاز شده بود، به قاهر برگشت.

اولین دیدار پاپ اسکندریه از بیت المقدس به 26 مارس (5 فروردین) 1980 ( 1358) و پس از صلح کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی بر می گردد که با انتقادات بسیار زیادی از سوی محافل عربی و مصری در آن زمان مواجه شد.

این دیدار در واقع به نوعی بیانگر پایان دادن به ممنوعیت دیدار از بیت المقدس و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلقی می شد که منطقه شرقی بیت المقدس را که بیشتر اماکن مقدس مسیحیان در آن قرار دارد ، به اشغال خود درآورد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کلیسا ، بیت المقدس ، پیکر
نظرات بینندگان