arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

تا داعش در سوریه است، امنیت لبنان آینده‌ای ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله با تاکید بر پایبندی حزب الله به تعقییب قاتلان تکفیری در مقرهایشان اظهار داشت: ما به منظور حفاظت از مردم و وطنمان، تروریستهای تکفیری را در سوریه هدف قرار خواهیم داد.
به نقل از پایگاه خبری تحلیلی العهد لبنان، شیخ نبیل قاووق نایب رئیس اجرایی حزب الله طی سخنانی در مراسم بزرگداشت شهید مجاهد «باقر حسن هاشم» در حسینیه شهرک عین التینه در بقاع غربی بیروت که با حضور جمعی از روحانیون و «حاج علی ضعون» مسئول حزب الله در منطقه دوم و جمعی از شخصیتها و اهالی منطقه برگزار شده بود، گفت: برای حفاظت از لبنان، تعقیب تکفیری ها در داخل سوریه امری ضروری است، زیرا استقرار مقرهای گروههای تروریستی در سوریه خطری مستقیم و شدید برای لبنان به شمار می رود.

راه حفاظت از لبنان

وی افزود: ما نمی توانیم لبنان را از داخل لبنان محافظت کنیم، بنابراین اگر بخواهیم از لبنان محافظت کنیم، باید به منبع خطر و تروریسم یعنی مقرهای گروههای تروریستی در سوریه برویم. کسی که می خواهد لبنان را  در برابر خطر تکفیری حفظ کند، باید با منبع این خطر تکفیری در سوریه مبارزه کند، زیرا نمی توان از برج البراجنه و سایر مناطق لبنان دفاع کرد مگر از طریق تعقیب تکفیریها در مقرها و مخفی گاههای آنها در سوریه. زیرا عملیات تروریستی برج البراجنه از رقه مدیریت شده بود و تروریستها از این شهر سوریه آمده بودند.

تاکید بر پایبندی حزب الله به تعقیب قاتلان تکفیری

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله با تاکید بر پایبندی حزب الله به تعقییب قاتلان تکفیری در مقرهایشان اظهار داشت: ما به منظور حفاظت از مردم و وطنمان تروریستهای تکفیری را در سوریه هدف قرار خواهیم داد و مسئولیتهای ملی و اخلاقی و انسانی ما حکم می کند که ما همه عواملی که در انفجارها دست دارند را شناسایی و دستگیر کنیم.

تا زمانی که داعش در سوریه باشد امنیت و ثبات لبنان آینده ای ندارد

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در ادامه تصریح کرد:  تا زمانی که داعش در سوریه مقری داشته باشد، نمی توان آینده ای برای امنیت و ثبات لبنان متصور بود. همچنین تا زمانی که تروریستهای النصره و داعش در ارتفاعات عرسال و رأس بعلبک باشند، نمی توان هیچ امنیت و ثباتی برای بقاع متصور بود.

قدرت نظامی و سیاسی حزب الله افزایش یافته است

نبیل قاووق افزود: حزب الله خیلی زود خطر تکفیری ها را احساس کرد و برای دفاع از وطن و ملت رهسپار جبهه های نبرد علیه تروریسم تکفیری در سوریه شد. خیلی ها می گویند که حزب الله محبوبیت و قدرت خود را در این نبردها از دست داد، اما امروز همه کسانی که کاهش محبوبیت حزب الله و قدرت آن در این نبردها چشم دوخته بودند باید نا امید شوند، زیرا امروز بعد از سه سال از ورود حزب الله به سوریه قدرت نظامی و سیاسی و ملی آن نه تنها کاهش یافته بلکه زیاد شده است.

این مقام بلندپایه حزب الله درباره پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی به دست تروریستها گفت اگر حتی یک نظامی در بند گروههای تروریستی باشد، کرامت و حاکمیت ملی لبنان نقص دارد.
نظرات بینندگان