arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۹۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

فراخوان برای نجات جان یک جوان از چوبه اعدام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خیریه همت در فراخوان جدید خود م یخواهد با کمک خیرین، جوانی را که قبل از سن قانونی، بر اثر یک اشتباه، مرتکب قتل شده بود و اینک به سن قانونی رسیده و در انتظار اعدام است، نجات دهد.

متن فراخوان را بخوانید:

چند روز دیگر کابوسهای علیرضا تمام میشود؛ علیرضا ۱۲ سال است که کابوس طناب دار میبیند؛ چند روز دیگر این کابوسها تمام میشود،تعبیر میشود وقتی که او اعدام شود،فقط چند روز دیگر کابوس میبیند.
 
پدرش سالهاست که رفته است قرار بود عصای دست مادر باشدو پناه برادر معلولش…
 
۱۸ ساله بود که از نهاوند به تهران آمد تا دردی دوا کند گره ای باز کند اما چه سود که این مردانگی با یک اشتباه بچگانه در بدو ورود در یک نزاع دسته جمعی تمام شد و علیرضا ۱۸ ساله را بعد از چند ساعت از ورودش به این شهر بزرگ صدا کردند ” قاتل” ، چون کسی در این دعوا کشته شد.
 
۱۲ سال از این ماجرای تلخ می گذرد علیرضا این روزها ۳۰ ساله است تمام جوانی، تمام آرزوهایش همراه او ۱۲ سال تمام بدون یک روز آزادی پشت میله های آهنی زندان تمام شد….
 
مادرش سالهاست که تحت پوشش یک خیریه زندگی می گذراند . سفری نداشته جز زندان و بیمارستان ، زندان برای ملاقات با علیرضا ،بیمارستان برای درمان پسر کوچکش ….
 
از بد حادثه در این قصه مردی شد مقتول که نان آور خانواده ای ساده و آبرودار بود که زخم رفتنش هنوز بعد از ۱۲ سال مرهم نیافته او ۱۲ سال پیش مرد اما علیرضا ۱۲ سال است که هر شب با خواب طناب دار میمیرد.شاید تنبیهی بزرگتر از ۱ بار اعدام برای اشتباه غیر قابل جبران علیرضا.
 
جان کلام، خواهران و برادران!
 
علیرضا مجرم است ،قاتل است اما آدم است. آدمی که کشتن بلد نبوده اما خیلی ساده در لابلای اتفاقات روزمره شهر ما در یک بحث و جدل شد قاتل،ما هیچکدام نبودیم که جان مقتول را نجات دهیم با میانجیگری بین آن نزاع ،اما شاید بتوانیم از مرگ علیرضا جلوگیری کنیم …
 
طبق قانون و شرع مقدس ،علیرضا چند روز دیگر اعدام میشود.و این حق خانواده مقتول است اما به حرمت ۱۲ سال اشک و التماس یک مادر و تعدادی انسان ، در این روزهای واپسین زندگی علیرضا خانواده مقتول که در شرایط سخت و دشواری زندگی میکنند مهربانی کردند و گذشت کردند که در ازای دریافت مبلغ ۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان از اجرای حکم جلوگیری کنند.
 
مبلغ ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان با دوندگی یک مادر تنها با التماسهایش به همت تعدادی از دوستان خیر و مردم نهاوند جمع آوری شده است .مانده است ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان تا گرفتن رضایت و رهایی علیرضا از طناب دار و شاید محقق شدن تنها خبر خوش زندگی مادر علیرضا در تمام عمرش…
 
ما مادر علیرضا را نا امید نمیکنیم چون انسانیم و او را میفهمیم شاید کابوسهای ۱۲ ساله علیرضا تعبیر نشود، شاید اعدام نشود، اگر خدا بخواهد و ما هرکدام هرچند ناچیز در این نجات جان سهیم شویم.

اگر می خواهید در نجات یک انسان از چوبه دار مشارکت کنید، اینجا را کلیک کنید و آنلاین کمک کنید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
2
4
سلام
20 هزار تومان واریز گردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
1
1
برای پدر تازه گذشته ام برسد به روح پدر
مبلغ ناچیزی پرداخت شد
نظرات بینندگان