arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴

کنترل انصارالله یمن بر 10 پایگاه نظامی عربستان/کشته شدن 3 سرباز عربستانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 انصارالله یمن از عملیات نظامی گسترده خود علیه عربستان و کنترل بر بیش از 10 پایگاه نظامی در استان‌های مرزی "جازان" و "نجران" خبر داد.

به گزارش یمن24 ، انصارالله یمن اعلام کرد که عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه عربستان انجام داده و طی آن کنترل پایگاه‌های "الفریضه"، "القرن"، "ملحمه" و یک پایگاه دیگر در غرب شهر "الخوبه" واقع در استان "جازان" و پایگاه "نهوقه" در استان "نجران" عربستان را به همراه 10 خودروی نظامی در دست گرفت.

به گفته منابع یمنی انصارالله و ارتش یمن عملیات نظامی خود در مناطق مرزی با عربستان را افزایش داده و حدود 12 پایگاه نظامی سعودی در "جازان" را به طور یک جا به کنترل خود درآورده است.

از جمله این پایگاه‌های مهم "الردیف"، "ملحمه" و "الممعود" هستند.

همچنین طی عملیات انصارالله و ارتش یمن ده‌ها سرباز عربستانی کشته شدند.

از سوی دیگر وزارت کشور عربستان از کشته شدن سه سرباز این کشور در یکی از ایست‌های گارد مرزی در "ظهران" و منطقه‌ای در استان جیزان خبر داد.

به گفته وزارت کشور عربستان، این سربازها در معرض شلیک گلوله از سوی خاک یمن قرار گرفت.

مناطق مرزی عربستان با یمن از آغاز حملات متجاوزانه ائتلاف سعودی در معرض حملات موشکی انصارالله و ارتش یمن قرار دارد.

در همین راستا، شورای سیاسی جنبش انصارالله در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما ارزش زیادی برای تلاش‌های ارتش و کمیته‌های مردمی که با تجاوز ائتلاف سعودی و مزدورانش مقابله می‌کنند قائلیم و به مردم یمن که 9 ماه در برابر محاصره و تجاوز پایداری کردند درود می‌فرستیم.

در این بیانیه آمده است: نظام عربستان به دلیل جنایت‌هایش علیه مردم ما باید در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شود.

در این بیانیه تاکید شده است: مسئله امروز یمنی‌ها مسئله آبا و اجداد آن‌ها در مبارزه برای بازپس گیری حاکمیت و استقلال است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان