arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
با حضور آیت الله سید حسن خمینی؛

پایگاه اینترنتی «دایره المعارف فرق اسلامی» رونمایی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پایگاه اینترنتی «دایره المعارف فرق اسلامی» با حضور یادگار گرامی امام و برخى از اساتید رشته فرق اسلامى رونمایی شد.

به گزارش جماران، در این دانشنامه اینترنتی که با بهره گیری و بر پایه کتاب «فرهنگ جامع فرق اسلامی» نوشته آیت الله سید حسن خمینی راه اندازی شده است، بیش از دو هزار و پانصد فرقه به همراه بیش از پانصد شخصیت تأثیرگزار در حوزه فرقه و فرقه شناسی معرفی شده است.

در مراسم افتتاح پایگاه دایره المعارف فرق اسلامی، دکتر مهدی انصاری مدیر این سایت ضمن ارائه گزارشی، به توضیح امکانات و دسترسی های آن پرداخت و گفت: در این پایگاه امکان عضویت و شرکت در بحث ها زیر نظر ویراستاران علمی سایت برای مخاطبان امکان پذیر خواهد بود.

وی هدف از راه اندازی پایگاه اینترنتی فرق اسلامی را حرکت به سوی پوشش تخصصی و پژوهشی فرق اسلامی و ایجاد فضایی برای تبادل نظر و ارائه پژوهش های نو توسط محققان در این حوزه ذکر کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محب الرحمن مدیر محتوای سایت در سخنانی نقطه تمایز این پایگاه اینترنتی را معرفی منصفانه مذاهب اسلامی ذکر کرد و افزود: در این دایره المعارف حدود 2500 فرقه و مذهب به دور از جانبداری معرفی شده است که این رویکرد باعث می شود پژوهشگران عاری از هرگونه تعصب، پژوهش های جدید خود را به سایت اضافه نموده و به جامعیت دانشنامه کمک کنند.

وی گفت: دایره المعارف فرق اسلامی را به دلیل معرفی همه مذاهب و به ویژه مذهب شیعه، می توان یک سایت تبلیغی هم دانست که علاقه مندان با مطالعه آن می توانند صراط مسقیم را تشخیص دهند.

محب الرحمن افزود: این پایگاه اینترنتی بیش از 4700 صفحه محتوای اصلی دارد که در آن 2519 فرقه و حدود 600 شخصیت حوزه فرقه پژوهی در آن معرفی شده است.

وی یادآور شد: در این پایگاه 700 منبع علمی(اعم از کتاب و مقاله) و حدود 800 مکان مرتبط با فرق گوناگون معرفی شده است.

محب الرحمن یادآور شد: در جریان تأسیس این پایگاه متن کتاب «فرهنگ جامع فرق اسلامی» بارگذاری شده تا در دسترس محققان و پژوهشگران قرار گیرد؛ همچنین امکان اضافه کردن منابع و مقالات جدید و توسعه دادن به آنها نیز در سایت وجود دارد.

پایگاه اینترنتی دایره المعارف فرق اسلامی به آدرس www.wikiferaq.org در دسترس مخاطبان است.
نظرات بینندگان