arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

مسجد و کنیسه هر دو خانه خدا هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق نوشت: هفته گذشته بود که مسجدالسلام در شهر انتاریوی کانادا توسط عده‌ای ناشناس به آتش کشیده شد. این اتفاق که چندروز پس از حمله تروریستی به پاریس، روی داد، از نظر پلیس این شهر با قصد قبلی و احتمالا به دلایل ایدئولوژیک صورت گرفته است. اما اندکی پس از این حادثه بود که مسیحیان و یهودیان کانادا سیل کمک‌های نوع‌دوستانه را به سمت مسلمانان این شهر سرازیر کردند تا نشان دهند، اعتقاد ربطی به تعصب ندارد.

 به گزارش «ایندیپندنت»، بازسازی این مسجد هزینه‌ای بالغ بر ٨٠ هزار دلار نیاز داشت که خیلی زود با کمک کمپینی که کلیسای «مارک استریت» راه انداخته بود جمع‌آوری شد. روز گذشته نیز کنیسه یهودیان کانادا درهای خود را روی مسلمانان باز کرده است تا مراسم عبادی‌شان را تا بازسازی کامل مسجد، در کنیسه انجام دهند.

 «لری گلیمان»، مدیر کنیسه یهودیان کانادا گفت: «باید تأکید کنم حمله به مسجد مسلمانان و به‌آتش‌کشیدن آن اقدامی علیه دین نیست. بلکه اقدامی علیه بشریت است. ». «کنزو عبدالله»، مدیر مسجدالسلام هم گفت: «قطعا شباهت‌های ما با هم بیشتر از تفاوت‌هایمان است. مسجد و کنیسه هر دو خانه خدا هستند.»  در روزهای گذشته مسلمانان شهر انتاریو دوبار برای ادای فریضه نماز درکنیسه یهودیان کانادا، حضور پیدا کرده‌اند. پس از حملات تروریستی به پاریس تهدید مسلمانان شدت گرفته است.

نظرات بینندگان