arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی ستودنی است/اندیشمندان راه عقلانی برای امنیت و آرامش انتخاب کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت محورهای نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان کشورهای غربی گفت: این اقدام معظم له کاری ستودنی و لازم بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر خلیلی رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره محورهای نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای در این نامه تمامی اتفاقاتی که مخالفان اسلام بنا دارند بر گردن مسلمانان بیندازند و اسلام را به عنوان دین خشن و دور از عقلانیت و خردورزی معرفی کنند را برای جوانان تبیین کردند.

نماینده دوره های اول، سوم و ششم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با این پیام به دنیا اعلام کردند که اسلام دین صلح، آشتی، محبت، همگرایی و همدلی است و با هرنوع خشونت مخالف است.

خلیلی رحمانی از تبیین ریشه تروریسم در سیاست های غرب و راهکارهای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه جهانی به عنوان دو محور اصلی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی نام برد و یادآور شد: ایشان انسان های صاحب اندیشه را به تعقل و تفکر و شناسایی جریاناتی که می خواهند آرامش و آسایش را از انسان ها بگیرند، دعوت کردند.

وی ادامه داد: بهتر است اندیشمندان و خردورزان عالم در این زمینه بیندیشند و راه اصولی و عقلانی برای ایجاد امنیت و آرامش در جهان انتخاب کنند و جلوی درنده خویی و آدم کشی را بگیرند.

این کارشناس روابط بین الملل با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی، تصریح کرد: باید راهکارهای مناسبی برای اطلاع رسانی دقیق و گسترده این نامه براساس محتویات محیطی و فرهنگی هر منطقه انتخاب شود.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی هشتم آذرماه در نامه ای به عموم جوانان کشورهای غربی، حوادث تلخ تروریستی فرانسه را زمینه ای برای همفکری خواندند و با بر شمردن نمونه های دردناکی از «آثار تروریسم مورد حمایت برخی قدرت های بزرگ در دنیای اسلام، پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل و لشکرکشی های خسارت آفرین سال های اخیر به دنیای اسلام»، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف بینی و استفاده از تجربه های ناگوار، بنیان های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی ریزی کنید.
نظرات بینندگان