arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

هشتاد هزار صندوق اخذ رای تهیه شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پشتیبانی وزارت کشور با بیان اینکه همه منابع مورد نیاز برای انتخابات از اعتبارات جاری تامین شده است اظهار کرد: عقد قرارداد با اشخاص حقیقی برای تامین نیروی انسانی برگزاری انتخابات غیرقانونی است و منابعی برای آن در نظر گرفته نشده است.

 ناصریان در همایش منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‌های تهران، قم، البرز و سمنان با اشاره به بررسی آسیب‌های برگزاری انتخابات در دوران گذشته گفت:‌ با بررسی مشکلات برگزاری انتخابات در سنوات گذشته در این دوره مسایلی از جمله عدالت در پرداخت‌ها به برگزار کنندگان انتخابات لحاظ می شود.

وی ادامه داد:‌ با تفاهم برقرار شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و برگزاری جلساتی با حضور معاون اول رییس جمهور مقرر شد تا منابع انتخابات در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد.

ناصریان با اشاره به اینکه براساس قوانین و مقررات خریدهای مورد نیاز برای برگزاری انتخابات انجام شده است تصریح کرد:‌ از نظر تامین نیازها نگرانی وجود ندارد و منابع مورد نیاز هریک از شعب با توجه به ویژگی های آنها در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

معاون پشتیبانی وزارت کشور افزود:‌ بخشنامه‌ها و مصوبات وزارت کشور برای همه حوزه‌های انتخابیه ارسال می‌شود و لازم است همه مجریان به خصوص معاونان توسعه مدیریت در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به این بخشنامه‌ها توجه کنند و آن را ملاک عمل قرار دهند تا مشکلی پیش نیاید.

ناصریان اجرای تعهدات را یکی از مشکلات در سنوات گذشته انتخابات دانست و گفت:‌ امروز بخش زیادی از بدهکاری‌های استانداری‌ها و فرمانداری‌ها به تعهداتی بازمی‌گردد که در دوران انتخابات گذشته پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: لازم است استانداری‌ها و فرمانداری‌ها پیش از ایجاد تعهد مطمئن شوند که منابع مالی آن در ستاد انتخابات حوزه خود پیش‌بینی شده است .

معاون وزیر کشور صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای برگزاری انتخابات را مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ براساس بخشنامه‌ای از سوی وزیر کشور و رییس مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صرفه جویی باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها در برگزاری انتخابات قرار بگیرد.

وی وجود فاصله میان پرداخت دستمزد مجریان انتخابات با ناظران انتخابات را یکی از آسیب‌ها ومشکلات انتخابات گذشته دانست و عنوان کرد:‌ در این دوره از انتخابات تلاش می‌شود پیش از پرداخت دستمزد ناظران، دستمزد مجریان پرداخت شود و این فاصله از بین برود.

ناصریان ادامه داد:‌ در حال حاضر همه قراردادهای مورد نیاز برای برگزاری انتخابات از جمله ساخت صندوق‌ها و چاپ برگه‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه 70 هزار صندوق اخذ رای و 10 هزار صندوق ذخیره تهیه شده است، افزود:‌ صندوق های اخذ رای به شکل شفاف ساخته شده است به طوریکه داخل صندوق‌ها بدون آنکه آرای آن دیده شود مشخص است. مقرر شده است صندوق‌های دوره های گذشته که شفاف نبود توسط استانداری‌ها در قالب مزایده فروش رفته و درآمد آن برای برگزاری انتخابات هزینه شود.

معاون وزیر کشور در پایان با تاکید براینکه در برگزاری انتخابات از ظرفیت نیروی انسانی موجود در استانداری‌ها استفاده می شود گفت:‌ با استفاده از ظرفیت ماده 11 قانون برگزاری انتخابات نیروهایی که مورد نیاز است به کار گرفته می شوند.
نظرات بینندگان