arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

نخست وزیر فرانسه: لیبی پرونده بزرگ ماه های آینده در مورد داعش است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه، هشدار داد «قطعا مساله لیبی پرونده بزرگ ماه های آینده» در مورد گروه های تروریستی و داعش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، والس در گفت و گو با رادیو «اروپ1» فرانسه اعلام کرد امروز با تروریست هایی مواجه هستیم که در عراق و سوریه فعالیت می کنند و به لیبی می روند. این کشور قطعا پرونده بزرگ ماه های آینده خواهد بود.

وی با این هشدار که « این تروریسم ایدئولوژی تمامیت خواهی است که همواره در حال جهش است»، تاکید کرد: داعش و خطر تروریسم نه تنها به دلیل آنچه در سوریه و عراق می گذرد، بلکه به دلیل وضعیت لیبی و غرب آفریقا، ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به مداخله نظامی فرانسه در لیبی برای سرنگونی «معمر قذافی» در سال 2011 میلادی تایید کرد که مداخله خارجی برای پایان دادن به حکومت قذافی باید با همراهی جامعه جهانی ادامه می یافت.

گزارش ها از تلاش تروریست های داعش برای افزایش نفوذ در لیبی از طریق «اجدابیا» و سلطه بر چاه های نفت، حکایت دارد. همچنین این گروه تروریستی یک پایگاه جدید در شهر ساحلی «سرت» (زادگاه قذافی) ایجاد کرده است.

گروهک تروریستی داعش در ماه مه (اردیبهشت) سال گذشته با حمله به سرت تمام مناطق حساس و مقرهای دولتی را به اشغال خود در آورد.

درماه های اخیر با حمله ارتش لیبی به مواضع داعش و فرار عناصر این گروه به شهر سرت، شمار عناصر این گروه در زادگاه قذافی به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

گروه های تروریستی چون داعش با استفاده از خلاء قدرت پس از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور لیبی در سال 2011، پایگاه هایی در این کشور شمال آفریقا ایجاد کرده اند.

شهر سرت در سواحل لیبی در دریای مدیترانه و میان طرابلس پایتخت و بنغازی دومین شهر بزرگ این کشور قرار دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: زادگاه ، لیبی ، داعش ، مواضع
نظرات بینندگان