arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

دیدار مخفیانه نواز شریف و نارندرا مودی در «نپال»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه نگار هندی از دیدار مخفیانه نواز شریف و نارندرا مودی در حاشیه اجلاس «سارک» در نپال پرده برداشت.

به نقل از روزنامه «پاکستان»، این روزها دیدار غیر منتظره و ناگهانی «نواز شریف» و «نارندرا مودی» در رسانه ها خبر ساز شده است و همه در حیرتند که چگونه برف تیرگی روابط بزودی آب شد.

«برکادت» روزنامه نگار هندی راز از پرده این معما برداشت. او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 92 پاکستان گفت: نواز شریف در اجلاس کشورهای گروه «سارک» با هم دست دادند. بطور مخفیانه و دور از انظار عمومی با همدیگر ملاقات کردند. ترتیب این ملاقات را «سجن جندل» مشهور به «غول آهنی» هند به درخواست نارندرا مودی نخست وزیر هند داد.  

او در ادمه می افزاید: نارندرا مودی قبل از تشکیل اجلاس کشورهای گروه «سارک» به سجن جندل گفت: با اولین پرواز به «کاتماندو» پایتخت نپال برو و با «دوست آن طرف مرز» (نواز شریف) بطور مخفیانه تماس بگیر. بعد از آن نخست وزیر هند و پاکستان با هم در اتاق سجن جندل دیداری یک ساعته داشتند. هر دو طرف در این دیدار تصمیم گرفتند روابط دوجانبه را خود بدست گیرند.  

او در ادامه مدعی است که در این دیدار نارندرا مودی گفت: بخاطر انتخابات و سایر مسائل امکان مذاکرات رسمی و قانونی وجود ندارد. هر دو طرف توافق کردند در کنفرانسهای بین المللی هر جا مناسب دیدند با هم دیدار غیر رسمی داشته باشند. سجن جندل دوست دارد روابط خوبی بین هند و پاکستان بوجود آید.

لازم به ذکر است که «سجن جندل» از تجار معروف هندی در بخش آهن آلات است که به «غول آهنی» مشهور است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان