arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

ولایتی: طرح متناقض با منافع ملت و دولت سوریه را نمی‌پدیریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور مقام معطم رهبری در ادامه سفر به لبنان روز سه شنبه با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار جبران باسیل ضمن خوش‌آمدگویی گفت: برای لبنان همراهی و همکاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و امیدوارم این سفر بتواند در گسترش روابط فیمابین تاثیرات جدی به دنبال داشته باشد.

وی در ارتباط با مسایل منطقه‌ای و از جمله سوریه گفت: نمی‌توان پدیرفت که از بیرون و با فشار تروریست‌ها برای ملت منطقه از جمله سوریه تصمیم گیری کرد و باید در مقابل این جریانات ایستادگی و پایداری کرد که خوشبختانه در ماه های اخیر شرایط میدانی را تعییر داده است و باید این مسیر ادامه و با جدیت دنبال گردد.

ولایتی هم با اشاره به تاریخ عمیق، ریشه‌دار و راهبردی دو کشور گفت: بی تردید روابط ایران و لبنان می‌تواند تاثیرات جدی را در منطقه به دنبال داشته باشد و امیدوارم برخی مشکلات موجود از جمله انتخاب ریاست جمهوری که مورد قبول همه گروه‌ها و منطبق با منافع ملت شریف لبنان باشد به انجام رسد. لبنان کشوری مقتدر و عزتمند در میان کشورهای عربی است که با مقاومت در برابردشمنان پیروزی های بزرگی به دست آورده است.

وی تصریح کرد: مقاومت و استقامت تا نابودی کامل توطئه گران ادامه خواهد یافت و ایران در کنار مردم لبنان و سوریه حصور خواهد داشت و یقینا طرحی که با منافع ملت و دولت سوریه در تناقض باشد را نمی‌پدیرد و هوشیاری ملت ها و دولت های منطقه نقشه آنان را از بین خواهد برد.

در این دیدار که فتحعلی سفیر ایران در لبنان و امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه نیز حضور داشتند گسترش روابط دو جانبه و مسایل بین المللی و منطقه ای و تحولات اخیر در پیروزی‌های محور مقاومت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: منطقه ، راهبردی ، لبنان
نظرات بینندگان