arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

روحانی: حضور میلیونی در راهپیمایی اربعین، از صحنه‌های ماندگار تاریخ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس‌جمهور با بیان اینکه خداوند اراده می‌کند تا برخی از رخدادهای تاریخی برای همیشه جاودانه بمانند، گفت: در کنار رخدادهایی همانند عاشورای حسینی، خداوند اراده فرموده تا اربعین نیز جزو صحنه‌های ماندگار تاریخ باشد.

حجةالاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار خانواده شهیدان مجتبی، احمد و مرتضی امیری طائمه در این دیدار که شامگاه سه‌شنبه و در شب اربعین حسینی علیه‌السلام انجام شد اظهار داشت: خداوند به شما توفیق بزرگی داده که توانسته‌اید چنین فرزندانی را در راه دین و اسلام به شکل صحیح تربیت کنید و اگر چه شهادت این سه فرزند برای هر پدر و مادری سخت است اما برای شما پدران و مادران شهدا حرکت در مسیر هدفتان که اطاعت از خداوند و دفاع از حق است، تقدیم فرزند کار غیرممکنی نیست. چه آنکه امام حسین(ع) نیز حضرت علی‌اکبر را در راه اطاعت از فرمان خداوند، تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه خداوند اراده می‌کند تا برخی از رخدادهای تاریخی برای همیشه جاودانه بمانند، گفت: در کنار رخدادهایی همانند عاشورای حسینی، خداوند اراده فرموده تا اربعین نیز جزو صحنه‌های ماندگار تاریخ باشد. چنانکه امروزه شاهد آن هستیم که مردم همه ساله با عشق افزون‌تر به یاد امام حسین(ع) و به پیروی از حضرت زینب(س) در آیین پیاده‌روی اربعین حضور می‌یابند.

رئیس‌ جمهور افزود: همه ساله مردم بیشتری به عشق امام حسین(ع) عاشورا را گرامی داشته و برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به سوی سرزمین کربلا می‌شتابند. در کنار این میلیون‌ها نفر، افراد زیادی نیز هستند که شیعه و حتی مسلمان هم نیستند اما به عشق آزادگی امام حسین(ع) در این مراسم و آیین‌ها شرکت می‌کنند.

روحانی اظهارداشت: خداوند همچنین اراده کرد تا اقدامی که حضرت زینب(س) در اوج غربت در اربعین امام حسین(ع) انجام داد، جاودانه بماند و امروز شاهدیم که شور و شوق مردم برای حضور در آیین راهپیمایی اربعین هر سال بیشتر از سال‌های قبل است.

وی در پایان این مراسم که حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت، با اهدای لوح تقدیری به مادر این شهیدان از مجاهدت‌ها و صبر و ایثار ایشان تجلیل کرد.

حاج رضا امیری طائمه پدر شهیدان مجتبی، احمد و مرتضی و فرزند دیگرش مصطفی که از جانبازان دفاع مقدس است، حدود 40 روز پیش پس از مدتی بیماری به رحمت ایزدی پیوسته بود و امروز مادر شهدا و مصطفی امیری طائمه فرزند جانبازش، میزبان رئیس‌ جمهوری بودند.

مجتبی امیری طائمه پسر ارشد خانواده در سال 61 و در عملیات محرم در حالی که 21 سال بیشتر نداشت به شهادت رسید و پس از ایشان احمد در سال 65 و در عملیات والفجر 8 با 16 سال سن به عنوان کوچکترین پسر خانواده به فیض شهادت نائل آمد. مرتضی نیز در سال 67 و در منطقه حلبچه در سن 21 سالگی به شهادت رسید.

 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور همچنین  با حضور در منزل محمد گنجی جانباز 70 درصد، از تلاش‌ها و جانفشانی‌های این جانباز بزرگوار در هشت سال دفاع مقدس تجلیل و قدردانی کرد.

وی افزود: الحمدالله مردم نیز با پای پیاده برای زیارت امام حسین(ع) عازم کربلا شدند و با تحمل سختی‌های این راه، ارادت خود به حضرت را بیش از پیش نشان دادند.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به اینکه الگوی مردم ما در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس امام حسین(ع) و روز عاشورا بوده است، گفت: امروز هم راه ملت ما همان راه ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان است و دل همه ایرانیان و دنیای اسلام برای ایشان می‌تپد.

روحانی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران و عراق در تلاش هستند اربعین را به عنوان بزرگترین اجتماع دینی و مذهبی جهان در سازمان یونسکو ثبت جهانی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه عزت و استقلال کشور و همچنین پایداری نظام و انقلاب، بخاطر ایستادگی و اخلاص شهدا، جانبازان و ایثارگران بوده است، خطاب به این جانباز بزرگوار ‌گفت: امروز هم شما جانبازان با صبر و مقاومت خود همچنان الگو و درس آموز هستید.

رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: مردم و مسئولان نیز با تأسی از همین صبر و درس‌های بزرگ در انقلاب و دفاع مقدس در برابر قدرت‌های بزرگ ایستادگی می‌کنند.

روحانی خطاب به همسر جانباز گنجی، اظهار داشت: همسران جانبازان نیز در صبر و اجر این عزیزان شریک هستند و گاهی نیز عمل آنان به دلیل اینکه داوطلبانه این خدمت را به عهده گرفته‌اند،کاری بسیار فوق‌العاده و بزرگتر می‌باشد.

وی با بیان اینکه همه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نزد خداوند از اجری عظیم و بزرگ برخوردار هستند، گفت: برای دولت و مردم، وجود و فداکاری شما عزیزان بسیار آموزنده بوده و ان‌شاء‌الله این راه حق و درست را تا رسیدن به اهداف ادامه دهیم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از این دیدار در شب اربعین ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: هیچ فردی قادر نیست، فداکاری جانبازان که صحت و سلامتی خود را در راه خدا داده اند، جبران نماید.

جانباز بالای 70 درصد محمد گنجی در سن 18 سالگی در عملیات فتح‌المبین بر اثر اصابت ترکش از ناحیه نخاع به درجه جانبازی نائل آمد.




منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت
منبع: تسنیم
برچسب ها: اربعین ، شهید ، اربعین
نظرات بینندگان