arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

ولایتی بیروت را به مقصد تهران ترک کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
« علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل که در راس هیاتی به لبنان سفر کرده بود، شامگاه سه شنبه بیروت را به مقصد تهران ترک کرد.

محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ، ولایتی و هیات همراه وی را در فرودگاه بین المللی بیروت بدرقه کرد.

حسن امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ولایتی را در سفر به دو کشو سوریه و لبنان همراهی کرد.

ولایتی در جریان سفر به لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، تمام سلام نخست وزیر، نبیه بری رئیس مجلس، جبران باسیل وزیر امور خارجه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو و در دو نشست جداگاانه با حضور اعضای تجمع علمای مسلمان و گروه های فلسطینی مقیم لبنان شرکت کرد.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی همچنین با حضوردر محل روضه الشهدای ضاحیه جنوبی بیروت به مقام شهدای مقاومت اسلامی لبنان ادای احترام کرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل ظهر دوشنبه از طریق دمشق وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

وی قبل از لبنان در دمشق با بشار اسد رییس جمهور و ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه سوریه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دمشق با بیان این که « جنگ علیه تروریسم در سوریه برای این کشور و منطقه سرنوشت ساز است» ،تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به حمایت از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تکفیری ادامه می دهد.

ولایتی در لبنان هم با تاکید به این که ملت لبنان باید بدون دخالت خارجی و با توافق داخلی رئیس جمهوری جدید خود را انتخاب کنند، روز ملی و آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی از اسارت گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را تبریک گفت.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی همچنین شهادت تعدادی از شهروندان بی گناه لبنانی در انفجارهای تروریستی انتحاری در منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت گفت.

وی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران در دولت و ملت سوریه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه، دولت ، ملت لبنان و ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد.

ولایتی با بیان این که امیدواریم انتفاضه سوم به نتیجه نهایی یعنی آزادی همه سرزمین فلسطین ختم شود، گفت که ایران از مقاومت لبنان و فلسطین در رویارویی با دشمنان از جمله گروه های تروریستی تکفیری و رژیم صهیونیستی حمایت می کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان