arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

هيلاري کلينتون: شکست بشار اسد از راه نظامي ممکن نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری این کشور گفت:شکست بشار اسد از راه نظامی ممکن نیست.

هیلاری کلینتون در گفتگوی اختصاصی با سی بی اس گفت: من با دیدگاه رئیس جمهور که می گوید نباید نیروهای رزمی خود را به سوریه یا عراق بفرستیم، موافق هستم. ما قصد نداریم این کار را انجام دهیم.

مجری سی بی اس پرسید شما تحت هیچ شرایطی این کار را انجام نمی دهید؟

هیلاری کلینتون گفت: در حال حاضر، من نمی توانم هیچ شرایطی را تصور کنم که بخواهم با آن موافقت کنم. ما در حال حاضر نمی دانیم چه تعداد نیروی ویژه و چه تعداد مربی و ناظر نیاز است اما توصیه ای که برخی از جمهوریخواهان درباره استفاده از هزاران نیروی رزمی می گویند از محالات است زیرا من فکر می کنم این روش، هوشمندانه ترین راه برای مقابله با داعش نیست و اگر ما به جنگ (زمینی )برویم به داعش ابزاری جدید برای عضو گیری می دهیم.

هیلاری کلینتون گفت: باید هدف ما شکست داعش باشد و باید با آنها در هوا، زمین و فضای مجازی مقابله کنیم. ما با دشمن وحشی تر و دارای پول بیشتر مواجه هستیم که اکنون کنترل مناطقی را در دست دارد. ما باید از گزینه نادرست انتخاب مقابله بین اسد و داعش دست برداریم. ما باید با هر دو آنها مقابله کنیم. من فکر می کنم ما می توانیم با آماده کردن روس ها با هردو آنها مقابله کنیم. روس ها اکنون با توجه به هدف قرار گرفتن هواپیمای آنها در شرم الشیخ در حال پرداختن هزینه هستند. آنها شهروندان خود را به خاطر داعش از دست دادند. ما باید به روس ها بگوییم که ما اگر به کمک فعالانه شما نیاز نداشته باشیم به رضایت شما در مقابله با داعش نیازمندیم و بگوییم که اگر شما می خواهید بخشی از این مقابله باشید ما از شما استقبال می کنیم. روسیه علیه داعش است زیرا درباره آنچه که در منطقه قفقاز روی می دهد و گسترش عقیده داعش نگران است.

هیلاری کلینتون گفت: ما اکنون نمی خواهیم اسد از راه نظامی شکست داده شود و این اتفاق نخواهد افتاد. چند سال پیش این امکان وجود نداشت و الان نیز اتفاق نخواهد افتاد.

هیلاری کلینتون درباره حمایت از اعمال منطقه پرواز ممنوع در سوریه در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت:ما می خواهیم با آگاهی کامل روس ها منطقه پرواز ممنوع اعمال کنیم. روس ها مجبور نیستند که در این اعمال پرواز ممنوع مشارکت داشته باشند اما از آنها می خواهم که درک کنند که باید منطقه امن در آنجا وجود داشته باشد.

وی گفت:قذافی دستانش به خون آمریکایی ها آلوده بود. قذافی تهدیدی برای سراسر منطقه بود. دوستان اروپایی و عرب ما مطمئنا به این دید به وی نگاه می کردند و همانطور که شما گفتید وی متعهد به سرکوب و کشتار مردم خود بود. من فکر می کنم ما باید به گفتگوها درباره وحدت ملی ادامه دهیم اما ما به عنوان پیش شرط نیاز داریم قبل از آن که آنها (داعشی ها ) پناه امن بدست آورند، در کنار یکدیگر قرار گیریم و برای حذف داعش در سرت تلاش کنیم. نیاز به همکاری زیادی است. گروه هایی مسلح در لیبی هستند که برای قدرت می جنگند اما به هیچ وجه متحد داعش نیستند. آنها نیز نیاز به تشکیل ائتلاف دارند تا داعش را قبل از آن که پناهگاه امن بیابد،از منطقه خارج کنند.
نظرات بینندگان