arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴

لغو سفر وزیر خارجه بلژیک به فلسطین اشغالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«دیدیه ریندرز» در اعتراض به تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی، سفر خود را به فلسطین اشغالی لغو کرد.
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه بلژیک در پی تصمیم اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تعلیق تماسها با اتحادیه اروپا سفر خود را به فلسطین اشغالی لغو کرد.

دیدیه ریندرز وزیر امور خارجه بلژیک قرار بود پنجم تا هشتم دسامبر به فلسطین اشغالی و سرزمینهای فلسطینی سفر کند.

در بیانیه رسمی وزارت خارجه بلژیک که شامگاه سه شنبه منتشر شد آمده است :« در پی تصمیم نخست وزیر اسرائیل برای تعلیق تماسها با اتحادیه اروپا در خصوص روند صلح خاورمیانه و با توجه به تاثیر این تصمیم بر برنامه سفر دیدیه ریندرز، وی صبح سه شنبه به سفیر اسرائیل در بلژیک تاکید کرد سفرش را به اسرائیل به زمان دیگری موکول کرده است.»

در این بیانیه آمده است :« وزیر امور خارجه بلژیک از اینکه به همین دلیل مجبور است دیدار خود را با فلسطینیها نیز به تعویق بیندازد ابراز تاسف کرد.»

نتانیاهو روز یکشنبه در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا در خصوص الصاق برچسب بر محصولاتی که از شهرکهای اسرائیلی سرزمینهای اشغالی به اروپا صادر می شود ، دستور داد تماسهای دیپلماتیک با اتحادیه اروپا در خصوص منازعه بین اسرائیل و فلسطین تعلیق شود.

این شهرکها بر اساس حقوق بین الملل غیرقانونی به شمار می آید. اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح از طریق کمیته چهارجانبه بین المللی خاورمیانه که آمریکا ، روسیه و سازمان ملل متحد را نیز شامل می شود تلاش می کند.
نظرات بینندگان