arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

هشدار جبهه ملی فرانسه در مورد استقرار حکومت اسلامی در فرانسه!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طی دو یکشنبۀ پیاپی و در دو دور (٦ و ١٣ دسامبر)، در فرانسه "انتخابات منطقه ای" یا استانی برگزار خواهد شد تا اعضای انجمن استان‌ها برگزیده شوند. صعود راست افراطی در نظرسنجی‌‌ها، تمامی نیروهای سیاسی فرانسه را مضطرب کرده است. رهبر راست افراطی که همواره مواضع خارجی‌ستیز داشته، اینک نسبت به خطر حاکمیت شرع اسلام در فرانسه هشدار می‌دهد.

 روز پنجشنبه ۳ دسامبر/۱۲ آذر، مارین لوپن، رهبر جبهۀ ملی یا حزب راست افراطی فرانسه طی سخنانی که «حیرت‌آور» و «باورنکردنی» توصیف شد، در مورد خطر حاکم شدن حکومت اسلامی در فرانسه هشدار داد و گفت: «اگر در مبارزه‌مان پیروز نشویم، استبداد اسلامی در کشور ما حاکم خواهد شد».
 
مارین لوپن افزود: «اگر پیروز نشویم، حجاب برای همۀ زنان اجباری خواهد شد، شرع اسلام جای قانون اساسی ما را خواهد گرفت و بربریت استقرار خواهد یافت».
 
در واکنش به این سخنان بی‌سابقه، رهبر حزب سبزها در انتخابات استانی گفت: «این حرف‌ها به قدری اغراق‌آمیز بود که تصور کردم کسی قصد شوخی دارد».
ژان کریستف کامبادلیس، دبیراول حزب سوسیالیست نیز سخنان مارین لوپن را یادآور حکومت «ویشی» دانست که در زمان تسلط نازی‌ها بر فرانسه در این کشور ادارۀ امور را به عهده داشت.
 
واکنش نهادهای یهودی فرانسه
 
به دنبال سخنان جنجالی مارین لوپن، مسئولان انجمن‌ها و نهادهای یهودی فرانسه نیز هشدار دادند که «حتی یک رای یهودی نباید به نفع جبهۀ ملی به صندوق‌ها انداخته شود».
 
 رئیس شورای نهادهای یهودی فرانسه (CRIF) گفت: «خانم مارشال لوپن گفتمان خود را بر مبنای ارجحیت مسیحیت در فرانسه ساخته‌ است و یهودیان در آن جایی ندارند... ما فریب نمی‌خوریم. اگر امروزه مسلمانان اینجا نبودند، او یهودیان را مورد تبعیض قرار می‌داد».
 
ماریون مارشال لوپن، دختر خواهر مارین لوپن نیز که در منطقۀ جنوب شرقی فرانسه (حاشیه مدیترانه) فعالیت انتخاباتی دارد، اخیراً مواضع افراطی خود را بیشتر نمایان کرده است.
 
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که امسال در بسیاری از استان‌های فرانسه،  انتخابات دور اول به رقابت‌های مثلثی در دور دوم منجر خواهد شد که طی آن، راست سنتی، سوسیالیت‌ها و راست افراطی در مبارزات انتخاباتی باقی خواهند ماند.
 
رادیو فرانسه
نظرات بینندگان