arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

میلیاردر مخالف پوتین برای بازجویی احضار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال از سرگیری غیرمنتظره تنش میان کرملین و میخائیل خودورکوفسکی، ثروتمندترین مرد سابق روسیه، وی امروز (سه‌شنبه) برای پاسخگویی به پاره‌ای از مسائل احضار شد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میخائیل خودورکوفسکی کپی از این احضاریه‌ها را که به خانه پدر 82 ساله‌اش فرستاده شده بود، در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد. حتی پدر میخائیل نیز توسط بازپرسان در اوت سال جاری میلادی حول محور قتل یک شهردار صرب در سال 1998 میلادی مورد بازجویی قرار گرفت.

بازپرسان در ژوئن سال جاری میلادی اعلام کردند که تحقیقات درباره پرونده ولادیمیر پتوخف، شهردار صربستانی را مجددا آغاز کرده و میخائیل خودورکوفسکی به عنوان مظنون اول این پرونده تلقی می‌شود. میخائیل خودورکوفسکی و همکارانش دست داشتن در کشتار شهر نفتیوگانسک را رد کرده‌اند.

وی در صفحه توییتر خود این احضاریه‌ها را به عنوان اقدامی ضعیف برای تغییر موضوع توصیف کرد. منظور خودورکوفسکی از تغییر موضوع تحقیقات اخیر درباره مبارزه با فساد است که بر روی بسیاری از دادستان‌های ارشد این کشور انگشت گذاشته است.

سخنگوی وی گفت: خودورکوفسکی هیچ تمایلی برای برقراری ارتباط با بازپرسان را ندارد چرا که او 10 سال در این نمایش مسخره بازی کرده است.

خودورکوفسکی 52 ساله به اتهامات اختلاس و فرار مالیاتی 10 سال را در زندان سپری کرد که به عنوان تنبیهی برای به چالش کشیدن قدرت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تلقی می‌شد. وی از زمان آزادی‌اش در سال 2013 میلادی به مخالفت خود با کرملین بر سر تبعید به سوئیس ادامه داده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین امروز گفت: رئیس جمهوری روسیه اطلاعات و گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال دست داشتن خودورکوفسکی در قتل پتوخف دارد اما این گزارشات جامع و کامل نیستند. پوتین از اطلاعاتی که در حال حاضر منجر به اقدامات کنونی بازرسان شده مطلع نیست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان