arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۷۵۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴
رئیس جمهور:

حرف های بی اساس و واهی که ارتباط بین کشورها را تضعیف می کند نزنیم / امام حسن (ع) شرایط جهانی را مدنظر قرار داد و مسیر صلح را انتخاب کرد

رئیس جمهور گفت : متاسفانه افرادی در گوشه و کنار پیدا می شوند که می گویند باید مسلمان ها را راه ندهیم برای اینکه با تروریسم مبارزه کنیم و این از حرفهای عجیب و غریب تاریخی است چون تروریسم را خود آنها درست کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حرف های بی اساس و واهی که ارتباط ایران و دیگر کشورها را تضعیف می کند نزنیم / امام حسن (ع) شرایط جهانی را مدنظر قرار داد و مسیر صلح را انتخاب کرد
رئیس جمهور گفت : متاسفانه افرادی در گوشه و کنار پیدا می شوند که می گویند باید مسلمان ها را راه ندهیم برای اینکه با تروریسم مبارزه کنیم و این از حرفهای عجیب و غریب تاریخی است چون تروریسم را خود آنها درست کردند.

به گزارش «انتخاب»، روحانی در نشست امروز هیات دولت تصریح کرد: تروریسم را خود آنها درست کردند و خودشان با پول و آدم های خودشان ، بذر تروریسم را در این منطقه نشاندند، آنها خودشان حامی این کشورهای کوچک هستند .

رئیس جمهور تاکید کرد : چه کسانی هستند که اکنون به تروریست ها اسلحه می دهند؟ نفت آنان را می خرند و با آنان ارتباط دارند ؟ چه کسانی هستند که تروریست ها را تقویت می کنند و حتی در مجامع بین المللی، غیر مستقیم از آنان حمایت می کنند؟ آنها باید پاسخگو باشند.

به نوشته ی واحد مرکزی خبر، روحانی ، ‌اسلام را دین صلح و رحمت دانست و افزود: در آستانه روزهایی هستیم که ملت بزرگ ما همواره عظمت این روزها را در سال های گذشته مدنظر قرار داده است و مطمئنم امسال هم این روزهای بزرگ را همه پاس خواهیم داشت.

رئیس جمهور با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (علیهم السلام) و رحلت پیامبر اکرم (ص) دانش و پیشرفت کنونی دنیا را مرهون اسلام دانست و گفت : کار و خدماتی که اسلام برای جامعه بشری انجام داده است مدنظر قرار دهید آن وقت به خوبی می بینیم که پیامبر اکرم (ص) پیامبر اخلاق ، تربیت ، تزکیه ، دانش ، تعاون ، محبت در میان مردم ، همزیستی مسالمت آمیز و پیامبر احترام به ادیان آسمانی قبل از اسلام بود.

روحانی افزود: اسلام ، دین انسجام و وحدت و دینی است که برخورد با هم را با سلام ، صلح و سلامتی آغاز و خداحافظی اش را هم با سلام تمام می کند.

رییس جمهور گفت: ما باید با همه همسایه ها رابطه خوبی داشته باشیم و اگر مشکلی وجود دارد رابطه را اصلاح کنیم وحرف هایی که بی اساس و واهی است و ارتباط بین کشورها را تضعیف می کند، نزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیئت دولت افزود: اسلام همواره دین صلح و رحمت بوده و ما بسیار متأسفیم که در منطقه ما از یک طرف تروریسم آسایش مردم را می گیرد و از طرفی برخی کشورها با بدسیاستی یا بی سیاستی خودشان اختلاف را در منطقه، عمیق می کنند.

وی تصریح کرد: ما باید با همه همسایه ها رابطه خوبی داشته باشیم و اگر مشکلی وجود دارد رابطه را اصلاح کنیم و حرف هایی که بی اساس و واهی است و ارتباط بین کشورها را تضعیف می کند نزنیم.

رئیس جمهور گفت: ما در منطقه می بینیم که کشورهایی اقداماتی می کنند که به ضرر همه مسلمان های جهان و همه تولیدکنندگان نفت است ، با قیمت نفت چه کردند؟ اینها چه کسانی بودند؟ آیا دین پیامبر اسلام این است که مسلمان به مسلمان صدمه بزند و به نفع دیگران و حتی و حتی به نفع دشمنان اسلام به آنها کمک کند؟

روحانی گفت: ما باید پیامبر ، راه و دین پیامبر، قرآنی که پیامبر برای مردم تلاوت کرد و از آسمان بر قلب مبارکش نازل شد، باید اینها را ترویج و تبلیغ کنیم.

رئیس جمهور افزود: همچنین امام حسن (ع) به حق امام رحمت ، صلح و وحدت در میان مسلمانان بود و پیامبر چند بار از حضرت مجتبی (ع) به عنوان کسی که تفرقه بین امت مسلمان را از بین می برد و امت اسلام را به وحدت و انسجام می کشاند تعبیر کردند.

روحانی تصریح کرد: امام مجتبی (ع) برای ایجاد وحدت بین مسلمانان و برای صلح چقدر زجر کشیدند و چقدر زخم زبان شنیدند ، و حتی کسانی که جزو اصحاب آن حضرت بودند گاهی شرایط آن زمان را درک نمی کردند و نمی فهمیدند که اگر تفرقه و جنگ در آن مقطعی که روم آماده حمله به دنیای اسلام بود و نیز اگر جنگ داخلی ادامه پیدا می کرد چه شرایطی ایجاد می شد.

رئیس جمهور گفت: امام مجتبی (ع) شرایط جهانی ، منطقه ای و شرایط مسلمانها را مدنظر قرار داد و مسیر صلح را انتخاب کرد و پیمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) باز به خاطر مصلحت دنیای اسلام اقدام کرد ، امام رضا (ع) می توانست در مدینه مقابل خلیفه وقت ایستادگی کند و به سمت مرو نیاید.

روحانی گفت: درست است که ایشان را با اکراه آوردند و می توانست مقاومت کند و در همان مدینه شهید شود ولی به ایران و مرو آمد و نوعی رفتار نرمی را امام هشتم انتخاب کرد به خاطر دنیای اسلام و چقدر سود برد دنیای اسلام از این سفر.

رئیس جمهور افزود: همان طور که پیامبر اسلام از صلح حدیبیه بالاتر از جنگ ها و جهادها سود برد ، چقدر از صلح امام حسن(ع) دنیای اسلام سود برد ، از سفر امام هشتم هم جهان چقدر سود برد و چه وحدتی را امام هشتم ایجاد و فرصت پیدا کرد علم واقعی اسلام را در دنیا ترویج کند.

روحانی گفت: اینکه امام هشتم معروف شد به عالم آل محمد به دلیل این بود که فرصتی پیدا کرد این علوم را در حضور بزرگان ، ادیان دیگر و دانشمندان دیگر تعبیر کند و آن را بیان و ترویج کرد و به ما نشان داد که راه چگونه است و اهداف را چگونه باید مدنظر قرار دهیم.

رئیس جمهور افزود: ان شاءالله در این ایام ما هم بتوانیم از راه و سیره پیامبر عظیم الشان استفاده کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۴۶
م ی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
50
12
متاسفانه ایشان دوباره بحث صلح امام حسن را برای چندمین بار وسط کشیدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
41
6
مجلس نمایندگان آمریکا پس از برجام، ایران را جزء ۴ کشور «محور شرارت» طبقه بندی کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
7
43
دولت روحانی داره نهایت تلاشش رو میکنه تا با تعامل سازنده با دنیا شرایط نابسامان کشور رو درست کنه ولی یه عده با اظهارنظر های نسنجیده دارن به جای تعامل با دنیا و مخصوصا همسایگان راه تخاصم رو در پیش میگیرن
نیکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
7
7
چرا سخنان اخیر سخنگوی دولت در این سایت منتشر نشده است ؟
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
31
9
صلح رو به امام حسن علیه السلام تحمیل کردند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
1
20
متن صلح نامه بین معاویه وایشان خیلی خواندنی است.باید خواند وفهمید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
28
6
آقای رئیس جمهور خوب تاریخ اسلام را دوباره بخوانند
امام حسن چون یار و یاوری نداشت و معاویه ظاهر سازی می کرد مجبور به صلح شد
محسن رفاهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
4
24
آقای روحانی با ظرافت منحصر به فردی توطئه های تندروها را خنثی می کند.
عمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
4
22
واقعا صلح امام حسن ع بخاطر چه بود ؟؟؟ جوانان بروند خوب مطالعه کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
0
5
صلح امام حسن(ع) برای دفاع از حقوق محرومین و مستضعفان جهان و تداوم اسلام بود
نظرات بینندگان