arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

سخنگوی وزارت خارجه: به طور واقع­ بینانه در خصوص اختلافات منطقه به بحث بنشینیم /بدنبال راه‌حل خروج از بحران باشیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امورخارجه وضعیت کنونی منطقه را نیازمند مدیریت بهتر بحران دانست و تأکید کرد: باید به دنبال پیدا کردن راه ­حل­هایی برای خروج از بحران جاری باشیم.

حسین جابری انصاری، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز میزبان محسن صالح، پژوهشگر برجسته فلسطینی و رئیس مرکز مطالعات الزیتونه (لبنان) بود. در این دیدار که با حضور خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران برگزار شد، وضعیت کنونی فلسطین و آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت رونمایی از کتاب جدید محسن صالح با عنوان «قضیه فلسطین»، وضعیت کنونی منطقه را نیازمند مدیریت بهتر بحران دانست و تأکید کرد: باید به دنبال پیدا کردن راه ­حل­هایی برای خروج از بحران جاری باشیم.

جابری انصاری با اشاره به اینکه هرنوع اختلافی در داخل کشورهای اسلامی و میان دولت­های اسلامی در نهایت به سود اسرائیل تمام خواهد شد افزود: ما قرائت های مختلفی در داخل کشورهای منطقه از وضعیت کنونی که در آن به سر می بریم داریم، اما مهم آن است که روندهای گذشته را مورد بازبینی قرار داده و به طور واقع­بینانه در خصوص اختلافات به بحث بنشینیم تا دریچه ای برای خروج از بحران ها پیدا کنیم.

به گفته رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه کشورمان، علیرغم آنکه در حوزه رسمی اختلافاتی بین دولت­های منطقه وجود دارد اما با بهره ­مندی از ظرفیت­های دیپلماسی عمومی و رسانه­ ای می توانیم به نقاط مشترکی دست یافته و برای اهداف مشترکمان در حل بحران به طرح­های مشترکی برسیم.

وی در این خصوص ضمن ابراز خرسندی از حضور محسن صالح، به عنوان اندیشمند و رئیس مرکز مطالعات الزیتونه، استفاده از چارچوب های مطالعاتی و دیپلماسی عمومی به عنوان شبکه دومی از دیپلماسی رسمی را نقطه حائز اهمیتی در مسیر رسیدن به راه حل های مشترک دانست.

محسن صالح هم در این دیدار ضمن تأکید بر فلسطین به عنوان قطب وحدت بخش میان امت اسلامی، تألیف آثاری همچون «مسأله فلسطین» را در راستای آگاه­ سازی مجدد عمومی در خصوص مسأله فلسطین عنوان کرد و افزود: از قضیه فلسطین و آینده آن نمی ترسیم و ما انشاءالله پیروزیم، اما در طرح های خود با چالش هایی مواجهیم که برای حل آن باید چاره اندیشی کنیم.

وی همچنین با اشاره به چالش های پیش­روی طرح روند سازش، انجام آن را با مشکلات پیچیده ای همراه دانست و تأکید کرد: طرح مقاومت هم با چالش­هایی همراه است، اما رو به صعود است و حتی نه در غزه بلکه میزان گرایش به مقاومت در کرانه باختری هم رو به افزایش گذاشته و بیش از 60 درصد از فلسطینیان کرانه باختری، خواهان پایان دادن به روند سازش هستند.

منبع: مهر
برچسب ها: دیپلماسی ، رسانه ، بحران ، سخنگو
نظرات بینندگان