arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۴
حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران:

خبرگان محل فتنه گری نیست؛ یک راننده تاکسی هم باید احراز صلاحیت شود / هیچ کشوری نیست که هر کس بتواند بدون حساب و کتاب کاندیدا شود / شورای نگهبان بدون واهمه کارش را انجام دهد / برخی عاملان فتنه 88 به راحتی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند؛ مردم نگرانند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی یک حکمت‌نامه، افشاگری، روشنگری و دعوت فطرت‌ها به حقایق اسلام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیچ کشوری نیست که هر کس بتواند بدون حساب و کتاب کاندیدا شود/شورای نگهبان بدون واهمه کارش را انجام دهد / برخی عاملان فتنه 88 به راحتی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند؛ مردم نگرانند
خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: شورای نگهبان بدون واهمه کارش را انجام دهد و تا درست احراز صلاحیت نکرده، کسی را تأیید صلاحیت نکند.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی، گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی یک حکمت‌نامه، افشاگری، روشنگری و دعوت فطرت‌ها به حقایق اسلام است.

وی افزود: این نامه در محافل مختلف دنیا مطرح شده است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به برخی اظهارات در مورد شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: غربگراها با شورای نگهبان مخالفند. شورای نگهبان بدون واهمه کارش را انجام دهد و تا درست احراز صلاحیت نکرده، کسی را تأیید صلاحیت نکند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی عاملان فتنه 88 به راحتی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند که این اقدامات مردم را نگران می‌کند، گفت: دستگاه‌های اجرایی مراقبت کند؛ برخی از سخنرانی ها در 16 آذر امسال مایه تاسف بود.

وی هشدار داد: مسئولین مردم را نسبت به خود بدبین نکنند. حیف است افرادی کارهایی کنند که مردم نسبت به آن‌ها بدبین شوند.

صدیقی در بخش دیگری از نماز جمعه این هفته تهران «حمله به شورای نگهبان» را محکوم کرد و افزود: از روز اولی که قانون اساسی، شورای نگهبان را قانونی کرده، نظارت را نظارت استصوابی قرار داده است. از همان روزها هم غرب‌گراها با این اساس مخالف هستند. هیچ کشوری نیست که نمایندگان و رئیس‌جمهور بدون حساب و کتاب و هر کسی که خواست کاندیدا شود. اگر یک نانوا هم بخواهد مغازه باز کند باید پروانه بگیرد و یک راننده تاکسی تا امتحان ندهد و دستگاهی صلاحیت او را تأیید نکند مجوز نمی‌گیرد. آن وقت پست‌های کلیدی را به دست عده‌ای بدهید؛ عده‌ای فقیه که ‌آن‌جا نشسته‌اند. آن‌ها حقوق مردم را پایمال نمی‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که «مجلس خبرگان نباید محل فتنه و فتنه‌گر باشد»، افزود: هر جایی نسبت به فرهنگ خود صافی می‌گذارد؛ صافی نظام ما قرآن و اخلاق است. به تناسب این نظام، فقهای شورای نگهبان مسئولیت نظارت و بررسی دارند. این حرکت‌ها از سوی عده‌ای که نگرانند انتخاب نشوند دامن زده می‌شود. رسانه‌های بیگانه هم همصدا هستند و با این‌ها آتش‌افروزی می‌کنند. این مسائل معلوم می‌کند خبرهایی هست و کسانی می‌خواهند بیایند که می‌دانند صلاحیت‌شان تأیید نمی‌شود.


نظرات بینندگان