arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

مصر درخواست رژيم صهيونيستي را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قاهره درخواست رژیم صهیونیستی برای تشکیل نشستی با هدف بررسی آینده انتقال سلاح از مصر به نوار غزه را رد کرده است . پایگاه اینترنتی هفته نامه خبری المنار فلسطین با اعلام این خبر نوشت : نگرانی اسرائیلی ها از علائم رویکرد جدید رهبران مصر در پی سقوط نظام حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع این کشور رو به افزایش است . به نوشته المنار فلسطین ، سران اسرائیل که از این رویکرد جدید قاهره نگران هستند به دولت امریکا شکایت کرده اند .

برخی منابع آگاه به نقل از یک منبع امنیتی بلند پایه اسرائیلی گفتند شورای عالی نظامی مصر با درخواست رسمی تل آویو از قاهره برای تشکیل نشست امنیتی به منظور گفتگو درباره عملیات پیشگیرانه در مناطق مرزی بین مصر و اسرائیل برای جلوگیری از قاچاق سلاح از طریق تونلها به غزه مخالفت کرده است . وزارت جنگ اسرائیل این درخواست را از طریق برخی کانالها به قاهره منتقل کرده است . این منابع گفتند شورای عالی نظامی مصر ضمن مخالفت با این درخواست تصریح کرده است زمان کنونی برای برگزاری چنین نشستهایی مناسب نیست . شورا عالی نظامی مصر همچنین اعلام کرده است ترتیبات امنیتی در مرزها و منطقه سینا در حال ارزیابی جدید است و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی مصری تا زمانی که این ارزیابی امنیتی تمام نشود با مقامات اسرائیلی یا امریکایی نشستهای دو جانبه یا سه جانبه برگزار نخواهند کرد .

مقامات مصری در مخالفت خود افزوده اند قاهره با مقامات اسرائیلی یا امریکایی درباره تدابیر نظامی داخل مصر هیچ گونه گفتگویی نخواهند کرد . مقامات مصری همچنین در پاسخ به درخواست تل آویو تصریح کرده اند به ثابت داخلی خود و جلوگیری از تلاش برای بهره برداری از خاک مصر با هدف انجام دادن فعالیتهای نظامی ممنوع شده ، متمرکز شده اند .
نظرات بینندگان