arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

معرفی اصفهان بعنوان نخستین شهر خلاق کشور از سوی یونسکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال پیگیری مجدانه شهرداری اصفهان و بر اساس وعده شهردار این شهر،سرانجام کلان‌شهر اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوست.

به گزارش انتخاب، و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در آستانه ورود به ماه مبارک ربیع الاول و در ادامه تبیین رخدادهای نوین مدیریت شهری اعلام کرد: با پیگیری مجدانه شهرداری، کلان‌شهر اصفهان به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو پیوست.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: شبکه جهانی شهرهای خلاق، معتبرترین شبکه جهانی است که از سوی یونسکو تشکیل شده است و اصفهان به عنوان نخستین عضو این شبکه در کشور در عرصه «صنایع دستی و هنرهای مردمی» است که دیروز به طور رسمی به عضویت این شبکه درآمد.

وی تصریح کرد: یونسکو از میان شهرهای جهان، به سراغ شهرهایی می‌رود که دارای پتانسیل بالایی در عرصه فرهنگی است و می‌توانند از این پتانسیل در راه توسعه پایدار شهر استفاده کنند به همین جهت، اصفهان به عضویت رسمی این شبکه درآمد.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه اصفهان در دوره جدید مدیریت شهری، به دنبال تغییر نگاه به شهر از رویکردی کالبدی به نگاهی خلاق است، اضافه کرد: همان‌گونه که در بیانه یونسکو آمده است، خلاقیت به عنوان موتور محرک توسعه پایدار شهری به همراه مشارکت اجتماعی و چالاکی فرهنگی، آینده‌ای متعالی برای شهر را می‌تواند به ارمغان آورد. از این‌رو مدیریت شهری با پیگیری ثبت اصفهان در شبکه جهانی شهرهای خلاق و همچنین ایجاد مرکز خلاقیت و نوآوری در شهرداری اصفهان، نخستین گام‌های موثر را در این عرصه برداشته است.

شهردار اصفهان در پایان ضمن تشکر از تمامی همکاران و عزیزانی که در مسیر ثبت جهانی اصفهان تلاش داشتند، اعلام داشت به زودی برنامه‌های مدیریت شهری برای این رخداد مهم جهانی اعلام می‌شود

منبع: مهر
نظرات بینندگان