arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
هر پانزده دقیقه، یک خودکشی در ژاپن؛

ترس مقامات ژاپن از افزایش خودکشی در میان مصیبت زدگان زلزله

مقامات ژاپن نگران افزایش امار خودکشی در میان مصیبت زدگان ناامید در پی زلزله و سونامی ویرانگر اخیر در این کشورند. این گزارش ها، نگرانی مقامات ژاپنی را برانگیخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: مقامات ژاپن نگران افزایش امار خودکشی در میان مصیبت زدگان ناامید در پی زلزله و سونامی ویرانگر اخیر در این کشورند. این گزارش ها، نگرانی مقامات ژاپنی را برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب، موارد خودکشی گزارش شده از جمله به کشاورزی مربوط می شد که همه محصولاتشان بر اثر الودگی های ناشی از نیروگاه هسته ای فوکوشیما خراب شده بود. در حالیکه ژاپن سعی در فائق امدن بر پیامدهای فاجعه یازده مارس را دارد، مقامات سلامت عمومی نگرانند که ادامه حس ناامیدی و بیچارگی در میان مصیبت زدگان منجر به افزایش خودکشی در میان ملتی شود که قبلا نیز یکی از بالاترین امار مرگ و میر ناشی از خودکشی را در جهان داشته است.

به همین علت مقامات بهداشت و درمان ژاپن یک خط تلفن ویژه خودکشی برقرار کرده و بودجه بیشتری را به برنامه های روان درمانی اختصاص می دهند و مشاوران درمانی بیشتری را برای جلوگیری از بالارفتن امار خودکشی به مناطق پرخطر اعزام می کنند.

چون با گذشت زمان کسانی که خانه،‌ خانواده و دوستانشان را از دست داده اند خواهند پرسید: برای چه چیز باید زندگی کرد؟ گر چه امار دقیقی موجود نیست، ملت ژاپن پس از زلزله کوبه در سال هزار و نهصد و نود و پنج که بیش از شش هزار و چهار صد کشته بر جای گذاشت، شاهد افزایش میزان خودکشی بود.

دیدگاهی که در ژاپن در مورد خودکشی حاکم است، مفهوم احساس گناه یا بیماری روانی ندارد.

در این کشور قرنها تصوری رویایی درباره خودکشی شرافتمندانه وجود داشته که از داستانهای جنگجویان سامورایی و خلبانهای انتحاری جنگ جهانی دوم نشات گرفته است. در سال دو هزار و هفت یک وزیر کابینه ژاپن که به علت یک سری رسوایی سیاسی مورد تحقیق قرار داشت، خودش را با یک قلاده سگ دار زد و یکی از سیاستمداران ان کشور گفت که او یک سامورایی واقعی بود که برای حفظ ابرویش جان خود را گرفت.

 ژاپن اکنون با امار خودکشی مواجه است که پس از بحران مالی هزار و نهصد و نود و هفت اسیا افزایش یافت و برای سیزده سال متوالی به سی هزار مورد در سال رسیده است. در این جزیره صد و بیست و هفت میلیونی هر پانزده دقیقه یک نفر خودکشی می کند و خودکشی علت اصلی مرگ در میان مردان ژاپنی بیست تا چهل و چهار سال و زنان پانزده تا سی و چهار سال است. بعلاوه، ماه مارس که پایان سال مالی ژاپن است بالاترین امار خودکشی را دارد.

به گفته کارشناسان،‌ بیش از نیمی از موارد خودکشی در هر سال به علل مالی روی می دهد. فاجعه ماه گذشته در شمال شرقی ژاپن روی داد که به طور سنتی میزان خودکشی در انجا بالاتر از سایر نقاط ژاپن است.
نظرات بینندگان