arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۷۹۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

وزیر امور خارجه ترکیه: صبر ما هم حدی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای گفت، پس از واکنش اغراق‌آمیز مسکو در قبال رخداد اخیر میان نیروی دریایی دو کشور در دریای اژه صبر آنکارا در مقابل روسیه حدی دارد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا گفت: کشتی ما یک کشتی ماهیگیری بود و به نظر من روسیه در واکنش نیروی دریایی خود اغراق کرده است.

روز یکشنبه یک ناوشکن روس به سمت یک قایق ترکیه‌ای در دریای اژه تیر اخطار شلیک کرد تا از برخورد جلوگیری کند و پس از آن وابسته نظامی ترکیه را به خاطر این مساله احضار کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، شلیک اخطار ناوشکن "اسمتلیوی" این کشور به یک فروند قایق ترکیه در آب‌های دریای اژه بوده است. بعد از نزدیک شدن این قایق، ناوشکن روسی تیر اخطار شلیک کرد. خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز گزارش دادند، قایق مورد هدف از نوع ماهیگیری بوده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ناوشکن این کشور نتوانست با قایق مورد نظر ارتباط رادیویی برقرار کند و این قایق به سیگنال‌های داده‌شده با شلیک منور نیز واکنش نشان نداد. به گفته روسیه، بعد از آنکه قایق به حدود ۶۰۰ متری ناو روسی رسید "اسمتلیوی" تیرهای اخطار شلیک کرد و قایق ترکیه مجبور به تغییر مسیر شد.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه مصاحبه‌اش گفت: روسیه و ترکیه باید روابط خود را براساس اعتمادی که همواره وجود داشته، مجددا برقرار کنند اما صبر ما هم حدی دارد. این رخداد به نظرم باعث بدتر شدن تنش‌ها میان دو کشور شده است.

این دیپلمات ارشد دولت آنکارا ادامه داد: روسیه قبلا خودش را در موضعی مسخره و مضحک قرار داده چون ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، دولت آنکارا را به سرنگونی جنگنده روس متهم کرده است. هیچکس چنین مساله‌ای را باور نمی‌کند.

وی همچنین مداخله نظامی روسیه در سوریه را مورد انتقاد قرار داد و گفت، این اقدام با هدف حمایت از دولت دمشق و نه مقابله با داعش است. چاووش اوغلو گفت، این حملات هوایی برای مقابله با داعش کافی نیست و باید سربازان به منطقه اعزام شوند.

تنش در مناسبات آنکارا و مسکو بعد از شلیک نیروی هوایی ترکیه به یک جنگنده روسیه بر فراز مرز بین سوریه و ترکیه به شدت بالا رفته است. در پی تیره شدن روابط ترکیه و روسیه برخی کشورها، از جمله آمریکا تلاش کردند اوضاع را به حال عادی بازگردانند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از هر دو کشور خواست تمرکز خود را بر روی دشمن مشترکی به نام گروه داعش قرار دهند و تنش‌ها میان خود را کم کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مصاحبه ، روزنامه ، شلیک ، اخطار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
8
44
ترکیه بد جوری دروغ می گه و فقط به دنبال حفظ داعش است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
2
17
حالت خوش نیست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
1
آینده ترکیه واقعا سیاه خواهد بود
سیدعلیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
0
اگر صبرت تمام شود می خواهی چه بکنی ؟ احتمال منتظر کمک آمریکا هستی ؟
نظرات بینندگان