arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

دستگیری دو عضو گروه تروریستی داعش در افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره امنیت ملی افغانستان، از بازداشت دو عضو گروه تروریستی و الحادی در یک عملیات تجسس خبر داد و گفت که این دو نفر با در اختیار داشتن بمب های 30 کیلوگرمی دستگیر شدند.

اداره امنیت ملی افغانستان روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که این دو عضو گروه تروریستی داعش به نام های «حنظله» و «قاری اسماعیل» قصد داشتند بمب های 30 کیلوگرمی کنار جاده ای را نزدیک بیمارستان شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار در شرق کشور جا سازی کنند.

بر اساس این بیانیه در صورت کار گذاشتن این بمب بسیاری از مردم بی گناه جان خود را از دست می دادند.

استان ننگرهار یکی از مراکز عمده فعالیت گروه داعش است.

**کشته شدن 10 عضو گروه طالبان
وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 10 عضو گروه طالبان در 24 ساعت گذشته در چند استان این کشور در درگیری با نیروهای افغان کشته شدند.
در این بیانیه افزوده شده است که این عناصر طالبان در استان های قندز، فاریاب، قندهار، ارزگان، پکتیکا و هلمند کشته شدند و تعدادی سلاح، مقداری مهمات و تجهیزات آنان بدست نیروهای افغان افتاد.

**یونسکو بامیان افغانستان شامل شهرهای خلاق جهان ساخت
سازمان علمی ؛ فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، بامیان افغانستان را در فهرست شهرهای خلاق جهان ثبت کرد.
خبرگزاری بخدی افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که یونسکو، بامیان افغانستان را در سال 2015 میلادی برای عضویت در شهرهای خلاق جهان نامزد کرده بود و در 11 دسامبر امسال بطور رسمی این شهر را در فهرست شهرهای خلاق جهان اعلام کرد.
یونسکو 46 شهر دیگر از کشورهای مختلف جهان را نیز از شهرهای خلاق جهان اعلام کرده است.
یونسکو هدف از نام گذاری شهرهای خلاق جهان را تعمیق ارزش های فرهنگی، گسترش رابطه فرهنگی و توسعه پایدار در فرهنگ ها و تمدن های جهانی اعلام کرده است.

**کشته شدن 19 عضو گروه طالبان در غزنی
محمدعلی احمد معاون استاندار غزنی افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که 19 عضو گروه طالبان شب گذشته در درگیری با نیروهای امنیتی در شهرستان «آب بند» این استان کشته شدند.
احمدی به رسانه های محلی افغانستان گفت: با کشتن این افراد، تعدادی سلاح سبک و سنگین بدست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

**کشته شدن 8 عضو یک خانواده در ننگرهار
«عطاالله خوگیانی» سخنگوی استاندار ننگرهار افغانستان اعلام کرد که 8 عضو یک خانواده شب گذشته به دست افراد مسلح ناشناس کشته شده اند که 5 کودک، دو زن یک مرد از کشته شدگان هستند.
وی گفت: عامل یا عاملان این قتل ها هنوز شناسایی نشدند و تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان