arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

مداحی یک نماینده در مجلس / حاشیه های امروز مجلس

پیش از آغاز رسمی جلسه زمانی که تعداد نمایندگان حدودا 170 نفر بود هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت تا به مناسبت اربعین حسینی مراسم عزاداری را در برنامه داشته باشد. از آنجا که ساعت از 8.30 گذشته بود و جلسه به نصاب لازم نرسیده بود مراسم عزاداری نمایندگان در جلسه غیر علنی برگزار شد. مداح و روضه خوان هم موسوی لارگانی نماینده فلاورجان بود که پشت تریبون قرار گرفت .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجلس شورای اسلامی درآغاز جلسه روز یکشنبه عزاداری اربعین حسینی را پیش از آغاز جلسه رسمی در برنامه داشت.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر،جلسه علنی روز دوشنبه مجلس حواشی داشت .

*مجلس شورای اسلامی جلسه علنی امروز را با 40 دقیقه تاخیر آغاز کرد.علت این تاخیر در آغاز رسمی جلسه به نصاب نرسیدن جلسه مجلس بود. طبق آئین نامه داخلی مجلس برای آغاز جلسه رسمی باید 194 نماینده حضور داشته باشند. تعداد نمایندگان ساعت 8.40 دقیقه به نصاب رسید. این درحالی بود که بلندگوهای مجلس از ساعت 8.20 دقیقه عبارت" مجلس برای آغاز جلسه منتظر شماست" را برای نمایندگان تکرار می کرد.

* پیش از آغاز رسمی جلسه زمانی که تعداد نمایندگان حدودا 170 نفر بود هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت تا به مناسبت اربعین حسینی مراسم عزاداری را در برنامه داشته باشد. از آنجا که ساعت از 8.30 گذشته بود و جلسه به نصاب لازم نرسیده بود مراسم عزاداری نمایندگان در جلسه غیر علنی برگزار شد. مداح و روضه خوان هم موسوی لارگانی نماینده فلاورجان بود که پشت تریبون قرار گرفت .

* از همان آغاز بررسی دستور کار مجلس به دلیل عدم مشارکت فعال نمایندگان و تعداد کم آنان در صحن مجلس لاریجانی مکررا از نمایندگان درخواست کرد تا در رای گیری ها مشارکت بیشتری داشته باشند.*

نصاب پایین جلسه امروز باعث شد تا رئیس مجلس از اعضای هیئت رئیسه درخواست کند که اجازه خروج به نمایندگان داده نشود تا برای رای گیری مصوبات مجلس با مشکل مواجه نشود.

*در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون معادن دردستور کار امروز مجلس بود که درنهایت کار بررسی آن در جلسه امروز به پایان رسید و لاریجانی در پایان کار بررسی این طرح از نمایندگان دولت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشکر کرد و تاکید کرد که این تصویب این طرح فراز و نشیب زیادی در مجلس داشت. در این هنگام صدایی از صحن بلند شد که گفت این طرح مهم هم بود و به دنبال این صدا لاریجانی هم با لبخندی گفت خب مهم هم بود!

* پس از لاریجانی؛ محمد حسن ابوترابی نایب رئیس اول مجلس ریاست جلسه را عهده دار شد .هنگام ریاست ابوترابی یک فوریت طرح تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در دستور کار قرار گرفت که هنگام رای گیری به علت اشتباه ابوترابی در اعلام نتیجه رای گیری ابتدا اعلام شد که این فوریت به تصویب نرسید و همین موجب خرسندی مخالفان یک فوریت این طرح شد اما بلافاصله ابوترابی اعلام کرد که خیر یک فوریت به تصویب رسیده است. ابوترابی ابتدا تصور کرده بود که این طرح با قید دو فوریت مطرح است و از آنجا که دوفوریت  نیازمند دو سوم آراست ابوترابی در اعلام نتیجه رای اشتباه کرد.

*جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در مخالفت با یک فوریت طرح بهبود فضای کسب و کار در حال سخن گفتن بود و در ردیف جلوی وی کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشسته بود و درحالی که جهانگیرزاده خیلی جدی مخالفت خود را با این فوریت بیان می کرد کاظم جلالی خیره به وی نگاه می کرد و قصد داشت تمرکز جهانگیرزاده را از بین ببرد اما در نهایت جهانگیرزاده در اثنای سخنان خود گفت " مطمئن هستم که آقای جلالی هم با این سخنان من کاملا موافق است"

* همزمان با بررسی دستور کارهای هفتگی در صحن مجلس نمایندگان امضاء کننده طرح استیضاح وزیر راه در گوشه ای از پارلمان جلسه ای تشکیل داده و در حال گفتگو با هم بودند. سلیمان جعفرزاده نماینده ماکو و چالداران هرچند در بین امضا کنندگان این طرح نیست اما برای لحظاتی در جمع این نمایندگان حضور یافت.

* حسن کامران نماینده اصفهان یکی از ناطقان میان دستور جلسه امروز مجلس بود که در نطق خود که البته بداهه هم بود در توصیه به خانم اشتون گفت " خانم اشتون شما راه سولانا را نرو؛ ما بارها گفتیم راهمان صلح آمیز است. شما بازنده هستید کاری کردید که بی اعتمادی ایجاد شد"

* مصطفی کواکبیان نماینده سمنان درتذکری کتبی به رئیس جمهور نسبت به عدم صدور روادید برای حضور شهردار تهران در واشنگتن و شرکت در اجلاس شهرداران انتقاد کرد . این نماینده اصلاح طلب مجلس در تذکر شفاهی نیز نسبت به این موضوع گلایه کرد و از وزارت خارجه و سخنگوی این وزارتخانه خواست تا نسبت به این اقدام پاسخگو باشند.
برچسب ها: مجلس ، مداحی ، نماینده
نظرات بینندگان