arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۴

وزیر ارشاد: دوران روابط عمومی های محصور و محبوس گذشته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که دوران روابط عمومی های محصور و محبوس در یک اتاق که به توجیه و تحلیل فعالیت های سازمانی می پرداختند، به پایان رسیده، گفت: اکنون باید در اتاق شیشه ای قدم های دقیق تر و حساب شده تری برداشت و مصمم تر و محکم تر به فراتر از مرزهای سازمانی خود اندیشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 علی جنتی در پیامی به دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی های ایران که توسط حسین بشیر دبیر علمی این کنفرانس قرائت شد، اعلام داشت: ارتباطات اولین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر و پایه تشکیل جوامع بشری است و از آن به عنوان یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهم ترین عوامل تعالی و پیشرفت جوامع انسانی یاد می شود.
به گفته جنتی، همین موضوع کافی است تا اهمیت و ضرورت شکل گیری روابط عمومی ها در حلقه های درهم پیچیده روابط میان گروه ها، جوامع، ملت ها و کشورها مشخص شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بی توجهی به روابط عمومی به منزله از دست دادن بخش مهمی از ارتباطات با دنیای بیرونی است.
جنتی با بیان این که از پیدایش روابط عمومی در ایران بیش از نیم قرن می گذرد اما هنوز روابط عمومی ها با چالش های مختلفی برای اثبات هویت و جایگاه خود دست و پنجه نرم می کنند، گفت: اگرچه با تلاش و کوشش متولیان، اساتید و دلسوزان شاهد اعتلای دانش روابط عمومی در کشور هستیم اما همچنان جای خالی یک اقدام عملی و بنیادی احساس می شود.
وزیر ارشاد با بیان این که روابط عمومی در هر نهاد و سازمانی بار مسئولیت آن مجموعه را بر دوش می کشد و صرفا موضوعی تبلیغاتی و تشریفاتی نیست، گفت: بر این باوریم که در کنار دسته بندی سه گانه ای که از روابط عمومی ها تحت عنوان روابط عمومی توجیه گر، تبیین گر و تحلیل گر ارائه می شود باید روابط عمومی آینده نگر را نیز بدان اضافه کرد.
جنتی یادآور شد: روابط عمومی امروز؛ روابط عمومی سایبر، بیدار و آنلاین است چرا که مخاطبانش نیز بیدار و آگاهند. از این رو روابط عمومی ها باید در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، در بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه بازآفرینی فرهنگی و حفظ تعلق و پیوستگی نقش اصلی خود را ایفا کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: روابط عمومی ها باید گستره حوزه فعالیت ها و مسئولیت های خود را در دنیا سایبر کنونی تعریف کنند و افق دیدشان را از اکنون نگری به آینده نگری توسعه دهند، در غیر این صورت کارآمدی و کارآیی خود را از دست خواهند داد.
جنتی گفت: هم گرایی، هم اندیشی و هم افزایی در راستای افزایش تعهدات و مسئولیت های اجتماعی، محور اصلی فعالیت روابط عمومی های امروزی است.
به گفته وی، امروز ناگزیر از جهانی اندیشیدن و ملی عمل کردن هستیم. از این رو، باید از ظرفیت های عظیم ارتباطی و اطلاعاتی برای اعتلای همه جانبه جامعه خویش بهره گیریم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جامعه امروز به طور روزافزون از جنبه های آموزشی، ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد و... به تکنولوژی های ارتباطی در شبکه های اطلاعاتی وابسته است.
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در عین حال گفت: کار روابط عمومی ها را باید مسئولیت های اجتماعی هر سازمان دانست و هرمیزان روابط عمومی بر حوزه ایفای مسئولیت اجتماعی خود پیش روتر باشد، به همان میزان سازمان نیز بر انجام وظایفش موفق تر خواهد بود.
جنتی افزود: روابط عمومی ها برای تحقق آرمان های سازمان و تبدیل قابلیت ها به توانمندی ها باید از تمامی ظرفیت های سازمان خود برای حرکت رو به جلو بهره گیرند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: از همین رو، مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها در دنیای مجازی امروز در قبال مخاطبان و جامعه بیشتر و حساس تر شده است و در یک کلام می توان گفت مسئولیت اجتماعی در روابط عمومی یعنی گام برداشتن در راستای اهداف متعالی، احترام به جایگاه و منزلت انسان ها و پاسخگویی به حق و حقوق مخاطبان است.
دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی های ایران با موضوع آینده پژوهی، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی با تاکید بر ایران 1404 هم اکنون با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و 600 نفر مهمان داخلی و خارجی در مرکز همایش های المپیک در حال برگزاری است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان