arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
حجت الاسلام علم الهدی:

به فرمانده ناجا گفتم نگذارید زن‌های بدحجاب به حرم امام رضا (ع) نزدیک شوند / مکان‌های تفریحی و تجاری نباید در مشهد ساخته شود

امام جمعه مشهد گفت: به فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفتم شما قرار بر این بود که زن‌های بدحجاب به حرم نزدیک نشوند اما امروز زن‌های بدحجاب در اطراف حرم دیده می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد گفت: به فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفتم شما قرار بر این بود که زن‌های بدحجاب به حرم نزدیک نشوند اما امروز زن‌های بدحجاب در اطراف حرم دیده می‌شوند.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در مراسم تجلیل از خادمان افتخاری حریم رضوی، اظهار کرد: شما برادران و خواهران برای زائران وقت صرف کردید ضمن اینکه مهمان امام رضا (ع) را پذیرایی کردید پس همکار امام هشتم (ع) شدید و حکم خادمی شما را شخص حضرت صادر کردند و اگر توجه امام نبود قطعاً این توفیق به شما نمی‌رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمام مردم ساکن شهر مشهد خادم امام رضا (ع) هستند و شهر مشهد به دلیل وجود این امام تشکیل‌ شده و بر این اساس باید مشهد هویت شهری امام رضایی داشته باشد.

وی ادامه داد: دغدغه امروز موضوع آبادی و پارک‌های آنچنانی و خیابان‌های کذایی نیست، بلکه دغدغه اصلی این است که این شهر امروز هویت امام رضا (ع) را از دست می‌دهد.

علم‌الهدی اظهار کرد: به فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفتم شما قرار بر این بود که زن‌های بدحجاب به حرم نزدیک نشوند اما امروز زن‌های بدحجاب در اطراف حرم دیده می‌شوند و وی به من گفت، وقتی هتل چند ستاره در کنار حرم ساخته می‌شود دیگر نمی‌توان جلوی برخی موضوعات را گرفت.

امام جمعه مشهد بیان کرد: وقتی در شهر مشهد مکان‌های تفریحی و تجاری شکل می‌گیرد هویت امام رضا(ع) از بین می‌رود و کلیپی از اطراف حرم رضوی به مقام معظم رهبری نشان دادند و به ایشان گفتند مشهد به این وضع به وجود آمده و کالاهای خارجی در این بازارها عرضه می‌شود که ایشان بسیار ناراحت شدند.

وی تصریح کرد: امروز این ساختمان‌های بلندمرتبه همچنان در اطراف حرم در حال گسترش هستند و باید مدیران شهری ما تأمل بیشتری کنند و هویت امام رضا (ع) را نباید در شهر به هم زد و باید از ساخت‌وسازهایی که قرار است هویت شهر را خراب کند، جلوگیری کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: این شهر متعلق به امام رضا (ع) است و وقتی ما می‌گوییم نباید در این شهر کنسرت برگزار شود، زیرا این شهر با شهرهای دیگر متفاوت است و افراد پای سفره امام رضا (ع) نشسته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مراکز تفریحی حدی دارد و برای تفریحات در ایران شهر زیاد است، یعنی در شهر امام رضا (ع) نباید مراکز تفریحی قرار دهیم که اینجا یک عده سرمایه‌گذاری کنند و عده‌ای هم بالاترین عیش و نوش‌ها را داشته باشند، چراکه مشهد سالانه 27 میلیون زائر را میزبانی می‌کند اگر اینجا کانون تفریحات و کنسرت‌ها شد دیگر هویت امام رضا (ع) به هم می‌خورد پس نباید با هر نوع آزادی در این شهر موافقت شود.

نظرات بینندگان