arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۷ دی ۱۳۹۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت به سیستان و بلوچستان سفر می‎کند

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۰ دی ماه جاری به سیستان و بلوچستان سفر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معدن و تجارت استان، نادر میرشکار در این باره اظهار داشت: هدف از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان افتتاح و کلنگ‌زنی سه پروژه مهم صنعتی و معدنی در استان است که یقینا در توسعه اقتصادی استان نقش بسزایی دارد.

وی افزود: طی این سفر مجتمع معدنی و کارخانه آنتیموان سفیدآبه به عنوان نخستین کارخانه آنتیموان کشور و با فن‌آوری کاملا بومی به بهره‌برداری خواهد رسید.

میرشکار بیان کرد: با توجه به نیاز منطقه به لوله به برای طرح ۴۶ هزار هکتاری لوله‌کشی به مزارع سیستان و در راستای تولید این کالات با هدف تسریع در تهیه مواد اولیه پروژه ۴۶ هزار همکاری و ایجاد اشتغال کارخانه تولیدی لوله‌های جی. آر. پی با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن، در شهرستان نیمروز ایجاد که در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت:: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید عنایت ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه سیستان و بلوچستان دارد و مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر هیئت دولت اجرای چند طرح بزرگ را برای استان از جمله فولاد و ایجاد کارخانه بزرگ تولیدی تایر خودرو مصوب و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ایجاد این پروژه توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) صورت پذیرفت که طی روزهای آینده شاهد کلنگ‌زنی این طرح بزرگ صنعتی در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کارخانه تولیدی تایر خودرو با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال و اشتغال بیش از هزار و ۳۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری بالغ بر شش هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی رامشار ایجاد خواهد شد.

منبع: مهر
برچسب ها: وزیر صنعت ، زاهدان
نظرات بینندگان