arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۴

کیفیت هوای تهران همچنان ناسالم است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت:براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران،کیفیت هوای همچنان ناسالم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد رستگاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در هوا امروز نسبت به روز گذشته با 24 عدد افزایش بر روی عدد 157 قرار گرفته است.
وی با اشاره به افزایش ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 66 به 87 از روز گذشته تا به امروز گفت: میزان غلظت منواکسید کربن نیز در این مدت از 46 به 39 کاهش یافته است.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران بیان کرد: ایستگاه های پارک شکوفه با شاخص کیفی 175، سوهانک با 174 و صدر با 172 آلوده ترین نقاط و ایستگاه گلبرگ با شاخص عددی 128 سالم ترین نقطه شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، کیفیت هوای تهران در دو روز گذشته نیز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.
بالا بودن آلودگی هوای پایتخت در هفته جاری موجب شد تا جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شود که تعطیلی زنگ ورزش در تمامی مدارس تهران، برگزار نشدن مسابقات ورزشی در فضای باز از جمله رقابت های لیگ برتر فوتبال در پایتخت،ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک و ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه و واحدهای آلاینده صنعتی استان تهران تا پایان هفته از جمله مصوبات این کمیته بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان